Přejít k navigační liště

Zdroják » Zprávičky » GameBoy emulátor napsaný čistě v JavaScriptu a HTML5

GameBoy emulátor napsaný čistě v JavaScriptu a HTML5

Zprávičky JavaScript, Různé

HTML a JavaScript vznikly pro zobrazování webových stránek, i když na nich již v dnešní době běhají kromě animací také různé (malé) aplikace a to včetně her. Imran Nazar se nicméně rozhodl ukázat, že nové verze těchto technologií jsou natolik schopné, aby dokázaly emulovat celou platformu na úrovni CPU kódu (na Zdrojáku jsme o jeho projektu už informovali). Využívá přitom novinky v HTML5 jako např canvas tag. Jeho dílem má být emulátor přenosné herní konzoly Nintendo GameBoy, která byla postavena na procesoru Z80 @4.19MHz a monochromatickém displeji s rozlišením 160×144 pixelů.

Ačkoliv je emulátor teprve ve vývoji, již nyní je na něm z většiny funkční Tetris, který Nintendo ke každému GameBoyi přibalovalo. Na webových stránkách autora pak najdete velice zdařilé články, v kterých vysvětluje, jak v emulátoru řeší konkrétní záležitosti, např. přerušení nebo grafické sprity – a protože je emulátor napsaný v HTML5 a JavaScriptu, nechybí demonstrace vložené jako součást stránky.

Celá věc má ještě jeden zajímavý rozměr. Společnost Apple nemá ráda na svých zařízeních emulátory. I to je jedním z důvodů, proč na iPhonu a iPadu nenajdete Flash, protože v něm již několik emultorů vzniklo, např. FC64, emulátor Commodore 64. Také na AppStore nenajdete žádný emulátor, přestože již nějaké vznikly, nikdy neprošly schvalovacím procesem Applu. JavaScript je ovšem ze strany Applu vysoce podporovaný. Bude zajímavé sledovat, jestli nepodnikne Apple nějaké kroky i v tomto směru (např. detekce a blokace konkrétního JavaScriptového programu).

Komentáře

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentářů
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře

Stav SIMD v Rustu v roce 2025

Různé
Komentáře: 1
SIMD - neboli Single Instruction, Multiple Data - znamená, že procesor může jednou instrukcí zpracovat více datových prvků najednou. Typicky to znamená, že místo sčítání dvou čísel přičtete dvě sady čísel paralelně. To může přinést výrazné zrychlení například při zpracování obrazu, audia nebo numerických výpočtů. Pokud již SIMD znáte, tato tabulka je vše, co budete potřebovat. A pokud s SIMD teprve začínáte, tabulku pochopíte do konce tohoto článku

GPUI Component: moderní Rust GUI komponenty pro cross-platform desktop aplikace

Různé
Komentáře: 0
GPUI Component je open-source Rust knihovna rozšiřující framework GPUI o více než 60 moderních, nativních a multiplatformních UI komponent. Staví na deklarativním přístupu, stateless renderování a jednoduchém API inspirovaném Reactem či Yew. Díky optimalizovanému výkonu, podpoře témat a flexibilním layoutům umožňuje rychlý vývoj desktopových aplikací, jako je například trading nástroj Longbridge Pro. Knihovna je licencována pod Apache 2.0 a dostupná na GitHubu.