Přejít k navigační liště

Zdroják » Zprávičky » Embedování fontů do webových stránek? Prohlížeče se neshodnou.

Embedování fontů do webových stránek? Prohlížeče se neshodnou.

Zprávičky Webdesign

Součástí specifikace CSS2 byly webové fonty (direktiva @font-face, která umožnila linkovat libovolný font umístěný na webu do libovolné stránky). Z revidované specifikace CSS2.1 byly později přesunuty do CSS3, jelikož se prohlížeče do implementace nehrnuly. Webové fonty začal testovat test Acid3 a možná právě proto je prohlížeče nedávno začaly implementovat.

Microsoft ovšem s neomezeným linkováním fontů nesouhlasí a nabízí myšlenku embedovatelných fontů (EOT), které by neomezenému linkování zabránily. (Zabránily, aby pokud je na adrese example.cz/font vystaven font, jej mohl linkovat a ve svých stránkách používat kdokoliv bez ohledu na zakoupení licence k používání daného fontu.)

Prohlížeče se v názorech na EOT rozcházejí. Zatímco Microsoft jej považuje za jedinou možnou cestu, Mozilla EOT odmítá a nedávno sama @font-face implementovala. Podrobněji se o problematice popisuje spoluautor návrhu kaskádových stylů Bert Bos ve svém článku For & against standardizing font embedding.

Komentáře

Odebírat
Upozornit na
guest
3 Komentářů
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
McBig

Je fakt ze MS argumentace ma logiku, ovsem je to stejne jako z obrazkama. U nich se take resi autorska prava jako u fontu. Uprime receno dokazal bych si predstavit nejakou implementaci, ktera by umoznila pouzivani fontu treba jen ze stejne domeny, coz ovsem samotnemu kradeni fontu nezabrani, stejne jako jakykoli jiny mechanismus.

liborse

Mě přijde, že MS by si nejraději nechal platit za vše. Je to humus. Písmo je základ, nevím z jakého důvodu by se jeho šíření mělo omezovat. MS je pro nás webvývojáře utrpení, pořád musíme psát zvlášť kód pro IE a zvlášť pro ostatní prohlížeče. Docela mě z toho bolí hlava. Vždyť chci tak málo. Mít písmo, které zobrazí každý OS (alespoň 5 druhů)… Ach jo. Prostě záleží na úhlu pohledu. Vím, že vytvořit písmo dá práci, ale tak sakra, jak k tomu přijdeme my ostatní? Prostě pořád nějaká omezení. Prostě to je lidský mamon. To mě na MS nejvíc mrzí. Dřív jsem Win měl rád, ale to je dávnou minulostí.

Stav SIMD v Rustu v roce 2025

Různé
Komentáře: 1
SIMD - neboli Single Instruction, Multiple Data - znamená, že procesor může jednou instrukcí zpracovat více datových prvků najednou. Typicky to znamená, že místo sčítání dvou čísel přičtete dvě sady čísel paralelně. To může přinést výrazné zrychlení například při zpracování obrazu, audia nebo numerických výpočtů. Pokud již SIMD znáte, tato tabulka je vše, co budete potřebovat. A pokud s SIMD teprve začínáte, tabulku pochopíte do konce tohoto článku

GPUI Component: moderní Rust GUI komponenty pro cross-platform desktop aplikace

Různé
Komentáře: 0
GPUI Component je open-source Rust knihovna rozšiřující framework GPUI o více než 60 moderních, nativních a multiplatformních UI komponent. Staví na deklarativním přístupu, stateless renderování a jednoduchém API inspirovaném Reactem či Yew. Díky optimalizovanému výkonu, podpoře témat a flexibilním layoutům umožňuje rychlý vývoj desktopových aplikací, jako je například trading nástroj Longbridge Pro. Knihovna je licencována pod Apache 2.0 a dostupná na GitHubu.