Přejít k navigační liště

Zdroják » Zprávičky » Efekty pomocí Canvasu a cyklické změny barev

Efekty pomocí Canvasu a cyklické změny barev

Zprávičky JavaScript, Různé

Nálepky:

Pamětníci si jistě vzpomenou na zajímavé efekty, které bývaly v 80. a 90. letech součástí her i demonstračních programů, a kde iluzi pohybu ve statickém obrázku vytvářela dobře zvolená paleta barev, v níž se část cyklicky měnila. Šlo tak simulovat pohyb vody, stmívání a další podobné jevy. Velmi často byly tyto efekty používány na počítačích Amiga či v adventurách od Lucas Arts. Na konci 90. let přišel s nástupem truecolor karet a 3D akcelerátorů i konec těchto efektů.

Na blogu Effect Games vyšel článek Old School Color Cycling with HTML5, v němž autor znovuoživuje tyto efekty pomocí elementu Canvas a JavaScriptu. Výsledky jsou zajímavé, a pro pamětníky i lehce nostalgické.

Komentáře

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentářů
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře

Stav SIMD v Rustu v roce 2025

Různé
Komentáře: 1
SIMD - neboli Single Instruction, Multiple Data - znamená, že procesor může jednou instrukcí zpracovat více datových prvků najednou. Typicky to znamená, že místo sčítání dvou čísel přičtete dvě sady čísel paralelně. To může přinést výrazné zrychlení například při zpracování obrazu, audia nebo numerických výpočtů. Pokud již SIMD znáte, tato tabulka je vše, co budete potřebovat. A pokud s SIMD teprve začínáte, tabulku pochopíte do konce tohoto článku

GPUI Component: moderní Rust GUI komponenty pro cross-platform desktop aplikace

Různé
Komentáře: 0
GPUI Component je open-source Rust knihovna rozšiřující framework GPUI o více než 60 moderních, nativních a multiplatformních UI komponent. Staví na deklarativním přístupu, stateless renderování a jednoduchém API inspirovaném Reactem či Yew. Díky optimalizovanému výkonu, podpoře témat a flexibilním layoutům umožňuje rychlý vývoj desktopových aplikací, jako je například trading nástroj Longbridge Pro. Knihovna je licencována pod Apache 2.0 a dostupná na GitHubu.