Přejít k navigační liště

Zdroják » Zprávičky » Deset her, u nichž neuvěříte, že jsou v JavaScriptu

Deset her, u nichž neuvěříte, že jsou v JavaScriptu

Zprávičky JavaScript, Různé

Baví vás jednoduché „casual“ hry a hříčky? JavaScript v kombinaci s Canvasem (a někdy i WebGL) už je dostatečně mocným nástrojem, jak ukazuje stejnojmenný článek.

Pokud vás vytváření her pro prohlížeče zajímá, tak stay tuned – na Zdrojáku se budeme tomuto tématu věnovat…

Komentáře

Odebírat
Upozornit na
guest
10 Komentářů
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
František Kučera

Pěkné hry :-) Koukám, že web je dnes tam, kde byl desktop před dvaceti lety :-)

zimiston

V roce 1991 už nebylo ZX Spectrum, Merkur a magneťák zrovna úplně „in“ :-)

Karel

No ono v té době nebyly bežné ani „desktopy“. PC bylo ještě moc drahé a na hraní to moc nebylo. U nás v té době probíhal boom počítačů jako Commodore Amiga a Atari ST. Oboje v provedení „počítač v klávesnici“ a do hry se obvykle „bootovalo“. Řada lidí ani nevěděla, že může nabootovat do operačního systému, nehledě na to, že by nevěděla k čemu to může být dobré. Ale je pravda, že při porovnání těch her z odkazu s věcmi běžnými na Amize v roce 1991 to na 20 let technologického pokroku vážně nevypadá.

zimiston

1991? No na západě mělo už spousta nadšenců 386ky. U nás byl trh samozřejmě ještě totálně pok*rvenej. 1992 jsem si koupil Amigu, pár lidí vokolo mě taky a pár lidí vokolo už koncem roku mělo 286ku s ČB VGA monitorem.

Trident

Mozna u tech bohatych deticek, ale ja decko z prumerne vydelavajici rodiny jsem mel dlouha leta po tom C64 a nelituju toho. Je treba si uvedomit ze tehdy byla situace v CR i po sametu dlouho uboha. Vetsina se toho dovazela za nechutny penize z germanie a tady se prodavala jeste za nechutnejsi prirazky. Jeste v dobe kdy jsem byl na stredni tak cenovy rozdil napr. oproti zminenemu nemecku delal tretinu.

František Kučera

Vždyť ta miniaturizace a zvyšování výkonu probíhá bez ohledu na to, zda se bavíme o webových nebo desktopových aplikacích. Ale šlo mi o to, že když vlezu na nějaký ten web s tou hrou, začne se mi po chvilce naplno roztáčet větrák u několika GHz procesoru – zatímco před těmi dvaceti lety se ta hra v desktopovém provedení dala hrát na třiosmšestce s 20 MHz a pasivním chlazením :-)

blizz

presne… niekedy mám pocit že súčasné technológie najviac pretláčajú výrobcovia hardwaru.

angry bird
František Kučera

A proč mi to píše:

„Install Google Chrome a fast browser from Google that comes with Flash built-in. or Install the latest version of Adobe Flash.“

(zkoušeno ve FF 6 a Chromiu 12)

Stav SIMD v Rustu v roce 2025

Různé
Komentáře: 1
SIMD - neboli Single Instruction, Multiple Data - znamená, že procesor může jednou instrukcí zpracovat více datových prvků najednou. Typicky to znamená, že místo sčítání dvou čísel přičtete dvě sady čísel paralelně. To může přinést výrazné zrychlení například při zpracování obrazu, audia nebo numerických výpočtů. Pokud již SIMD znáte, tato tabulka je vše, co budete potřebovat. A pokud s SIMD teprve začínáte, tabulku pochopíte do konce tohoto článku

GPUI Component: moderní Rust GUI komponenty pro cross-platform desktop aplikace

Různé
Komentáře: 0
GPUI Component je open-source Rust knihovna rozšiřující framework GPUI o více než 60 moderních, nativních a multiplatformních UI komponent. Staví na deklarativním přístupu, stateless renderování a jednoduchém API inspirovaném Reactem či Yew. Díky optimalizovanému výkonu, podpoře témat a flexibilním layoutům umožňuje rychlý vývoj desktopových aplikací, jako je například trading nástroj Longbridge Pro. Knihovna je licencována pod Apache 2.0 a dostupná na GitHubu.