Přejít k navigační liště

Zdroják » Zprávičky » BrowserQuest – experiment s massive multiplayer v HTML5

BrowserQuest – experiment s massive multiplayer v HTML5

Zprávičky Různé

Little Workshop s Mozillou představili BrowserQuest, experimentální massive multiplayer hru s klientskou částí vytvořenou v HTML5 pomocí canvasu a WebSocket. Zdrojové kódy najdete na Githubu, serverová část běží na Node.js. Hra se načítá velmi pomalu, ale pak už běží relativně svižně, hrát ji můžete nejen na desktopech, ale i na mobilních telefonech a tabletech. Zatím ovšem pouze ve Firefoxu, Chrome, Safari a Opeře – IE bude WebSockets podporovat až od verze 10 – důvody.

BrowserQuest nemůže konkurovat současným počítačovým hrám, jedná ale o pěknou ukázku technologických možností. Další ukázky použití WebSockets najdete na webu WebSocket.org.

Pokud si hru nemůžete vyzkoušet sami, podívejte se na video:

(Zdroj: hacks.mozilla­.org)

Komentáře

Odebírat
Upozornit na
guest
4 Komentářů
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
blizz

no a teraz to porovnajme s 15 rokov starym everquestom http://flatrock.org.nz/static/frontpage/assets/info_and_tech/everquest.jpg :D

Čelo

Tak k porovnání jsou tu jiní hráči. Tady je jednoduchá grafika podle mne záměr. Oddechovka je to příjemná a zábavná a ani nevadí, že má dostupný zdroják :D

patrik.sima

Paráda! Mě se zrovna takhle grafika hodně libí. A myslím si, že nejsem sám.

pas

„Connecting to server…“

Pokud tam nemají fallback na HTTP polling (long nebo short) ani nevypíšou žádnou hlášku, proč to nefunguje, tak web socketům moc dobrou reklamu neudělají. Měli by si najmout nějaké zkušené flashaře na konzultace. ;-)

Cesta URL: co se děje, než se načte webová stránka

Když do adresního řádku prohlížeče napíšete webovou adresu a stisknete Enter, spustí se fascinující řetězec procesů, které propojují váš počítač s celým světem. Od překladu doménového jména na IP adresu, přes navázání šifrovaného spojení, až po vykreslení každého pixelu na obrazovce - to všechno se odehraje během zlomků sekundy. Pojďme se podívat, co se mezitím děje pod kapotou webu.

Stav SIMD v Rustu v roce 2025

Různé
Komentáře: 1
SIMD - neboli Single Instruction, Multiple Data - znamená, že procesor může jednou instrukcí zpracovat více datových prvků najednou. Typicky to znamená, že místo sčítání dvou čísel přičtete dvě sady čísel paralelně. To může přinést výrazné zrychlení například při zpracování obrazu, audia nebo numerických výpočtů. Pokud již SIMD znáte, tato tabulka je vše, co budete potřebovat. A pokud s SIMD teprve začínáte, tabulku pochopíte do konce tohoto článku