Přejít k navigační liště

Zdroják » Zprávičky » Aplikace v interpretovaném jazyce v AppStore

Aplikace v interpretovaném jazyce v AppStore

Zprávičky Různé

Nálepky:

Přetahování tvůrců aplikací s Apple o to, zda v AppStore budou či nebudou aplikace napsané v jiných jazycích, má další dějství. Dominic Szablewski, autor frameworku Impact, zveřejnil přes AppStore (a Apple schválil) dvě hry, které jsou napsané v JavaScriptu a nepoužívají přitom prohlížeč.

Apple oficiálně podporuje HTML5, tedy i takové aplikace, co jsou napsané v JS a běží v prohlížeči. Szablewski ve svém blogpostu popisuje, v čem jsou jeho hry jiné: nepoužívají UIWebView (tedy webový prohlížeč) ani frameworky typu PhoneGap/Titanium. Namísto toho využívá přímo zabudovaný interpret JavaScriptu (JavaScriptCore), grafiku vykresluje přes OpenGL a ke zvukovému doprovodu využívá OpenAL. „Je to něco jako prohlížeč, který umí zobrazit jen tagy Canvas a Audio,“ píše autor.

Zdroj: TUAW

Komentáře

Subscribe
Upozornit na
guest
3 Komentářů
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
blizz

vidim na ulici billboard a tam MacOSX, hovorim si fajn, apple sa zacal konecne angazovat aj na slovensku, podidem blizsie a tam Ubuntu s Unity prostredim ..

mike

Nepletu-li se, interpetovaný jazyk už nějakou dobu nevadí, ostatně Appcelerator Titanium pracuje na podobném principu. Co není povoleno je dynamické dotahování spustitelného kódu z externího zdroje.

pas

Přesně tak, zmiňované „přetahování“ skončilo už 9. 9. 2010, třeba Adobe už v pohodě produkuje aplikace pro iPad, které nejsou v Objective-C, ale ve Flashi (Eazel, atd.)

Enum a statická analýza kódu

Mám jednu univerzální radu pro začínající programátorty. V učení sice neexistují rychlé zkratky, ovšem tuhle radu můžete snadno začít používat a zrychlit tak tempo učení. Tou tajemnou ingrediencí je statická analýza kódu. Ukážeme si to na příkladu enum.