Aplikace v interpretovaném jazyce v AppStore
Přetahování tvůrců aplikací s Apple o to, zda v AppStore budou či nebudou aplikace napsané v jiných jazycích, má další dějství. Dominic Szablewski, autor frameworku Impact, zveřejnil přes AppStore (a Apple schválil) dvě hry, které jsou napsané v JavaScriptu a nepoužívají přitom prohlížeč.
Apple oficiálně podporuje HTML5, tedy i takové aplikace, co jsou napsané v JS a běží v prohlížeči. Szablewski ve svém blogpostu popisuje, v čem jsou jeho hry jiné: nepoužívají UIWebView (tedy webový prohlížeč) ani frameworky typu PhoneGap/Titanium. Namísto toho využívá přímo zabudovaný interpret JavaScriptu (JavaScriptCore), grafiku vykresluje přes OpenGL a ke zvukovému doprovodu využívá OpenAL. „Je to něco jako prohlížeč, který umí zobrazit jen tagy Canvas a Audio,“ píše autor.
Zdroj: TUAW
vidim na ulici billboard a tam MacOSX, hovorim si fajn, apple sa zacal konecne angazovat aj na slovensku, podidem blizsie a tam Ubuntu s Unity prostredim ..
Nepletu-li se, interpetovaný jazyk už nějakou dobu nevadí, ostatně Appcelerator Titanium pracuje na podobném principu. Co není povoleno je dynamické dotahování spustitelného kódu z externího zdroje.
Přesně tak, zmiňované „přetahování“ skončilo už 9. 9. 2010, třeba Adobe už v pohodě produkuje aplikace pro iPad, které nejsou v Objective-C, ale ve Flashi (Eazel, atd.)