Přejít k navigační liště

Zdroják » Zprávičky » 3D grafika i ve starších prohlížečích? S JebGL není problém…

3D grafika i ve starších prohlížečích? S JebGL není problém…

Zprávičky Různé

Nálepky:

Žhavá novinka WebGL pomalu přichází, ale jeho (zatím) neuspokojivá podpora v prohlížečích brzdí vývojáře v rozletu. Pokud jste v podobné situaci a máte na stole aplikaci, která by byla „jako dělaná“ pro WebGL, ale obáváte se nasazení, „protože starší prohlížeče“, můžete zkusit JebGL. Už samotný název napovídá, že jde o náhradu WebGL, napsanou v Javě. Bude tedy fungovat i ve starších prohlížečích, včetně IE6 (pokud je povolená Java). Na akceleraci můžete s JebGL pravděpodobně zapomenout, ale pokud nechcete použít WebGL k divokým animacím, ale např. k vizualizacím dat či objektů, bude výkon dozajista postačující.

Akcelerace je dostupná v systémech, kde je k dispozici Java binding na OpenGL – JOGL.

Komentáře

Odebírat
Upozornit na
guest
4 Komentářů
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
František Kučera

Ad „Na akceleraci můžete s JebGL pravděpodobně zapomenout“

Pokud na hardwarovou akceleraci zapomínat nechceme, použijeme JOGL.

Milan Pekař

Stačí si přečíst první odstavec na http://code.google.com/p/jebgl/ :
Behind the scenes JebGL uses a fallback Java applet to emulate the WebGL canvas if needed, and the Java applet runs hardware accelerated on all platforms using JOGL

František Kučera

V tom případě by to chtělo opravit zprávičku (vycházel jsem z ní).

mekele

Mno, ja osobne bych mel asi problem pracovat s knihovnou, ktera se jmenuje Jeb.. ;)

Stav SIMD v Rustu v roce 2025

Různé
Komentáře: 1
SIMD - neboli Single Instruction, Multiple Data - znamená, že procesor může jednou instrukcí zpracovat více datových prvků najednou. Typicky to znamená, že místo sčítání dvou čísel přičtete dvě sady čísel paralelně. To může přinést výrazné zrychlení například při zpracování obrazu, audia nebo numerických výpočtů. Pokud již SIMD znáte, tato tabulka je vše, co budete potřebovat. A pokud s SIMD teprve začínáte, tabulku pochopíte do konce tohoto článku

GPUI Component: moderní Rust GUI komponenty pro cross-platform desktop aplikace

Různé
Komentáře: 0
GPUI Component je open-source Rust knihovna rozšiřující framework GPUI o více než 60 moderních, nativních a multiplatformních UI komponent. Staví na deklarativním přístupu, stateless renderování a jednoduchém API inspirovaném Reactem či Yew. Díky optimalizovanému výkonu, podpoře témat a flexibilním layoutům umožňuje rychlý vývoj desktopových aplikací, jako je například trading nástroj Longbridge Pro. Knihovna je licencována pod Apache 2.0 a dostupná na GitHubu.