Ukažme si jednoduchý příklad, čeho můžete dosáhnout pomocí otevřených technologií HTML5 a CSS3 – přehrávač videa, který dokáže video otočit a zvětšit. Nebudete k tomu potřebovat žádné složité algoritmy, ty za vás zná prohlížeč a umí je udělat sám; my si vystačíme s CSS transformacemi.
Archiv pro kategorii: Webdesign
Velmi zajímavým příběhem o využití společenských věd při návrhu uživatelského rozhraní je historka o „vynalezení“ velkého zeleného tlačítka, které spouští kopírování dokumentů na kopírkách. Možná ty historii znáte – a v článku na UX Magazine se…
Nedávno Google oznámil poměrně zásadní změnu v prohlížeči Chrome, totiž ukončení podpory videoformátu H.264. Toto rozhodnutí vyvolalo různorodou odezvu ze strany odborné veřejnosti, od udiveného kroucení hlavou po vyvozování zániku HTML5. Do sporu vstoupil…
HTML5 přináší několik zajímavých API. Při použití v kombinaci s elementem <canvas> je možné vytvořit naprosto úžasný formulář k nahrávání obrázků. V tomto článku si ukážeme jak. Popsaná API fungují dobře pro Firefox 4 i pro prohlížeče postavené na Webkitu. Bohužel pro IE bude třeba použít klasický formulář.
Pokud znáte např. LESS, není vám princip CSS preprocesorů cizí. S radikálním přístupem přichází Stylus – kromě funkcí, proměnných a operátorů zavádí i jinou syntaxi, která je založená na odsazování bloků, takže mizí složené závorky, čárky…
aneb Nástroje, které by měl každý webový vývojář znát – seznam osmnácti knihoven pro kreslení nejrůznějších grafů, ze kterých si vybere snad každý.
Kodéři HTML/CSS jistě znají „CSS Resety“, a mnohým nebude jistě neznámé jméno Eric Meyer. Jeho CSS Reset jistě někteří z čtenářů používají. Teď, po dvou letech, vydal Eric novou verzi, „CSS Reset 2.0“, která…
Zajímavý článek na téma „designu chybových hlášení“ naleznete na blogu Formulate. Kromě konkrétních doporučení obsahuje i velké množství odkazů na další informační zdroje, které se tímto tématem zabývají.
Na problematiku komunikace mezi okny webového prohlížeče se zaměřuje článek The iframe cross-domain policy problem. Ukazuje jeho „klasické“ řešení, nové možnosti, které nabízí HTML5 i jednu JS knihovnu, která všechny tyto komunikační problémy před…
Článek RJ Owena na webu Insideria poukazuje na možná nedostatečně opakovanou skutečnost, že použitelnost a uživatelský prožitek (UX, User Experience) není totéž, i když spolu souvisejí. Použitelnost souvisí s tím, jak snadné je udělat s nástrojem…


