Jednou z nejsilnějších zbraní nového Silverlightu 2.0 je Data Binding. Ten slouží k datovému propojení uživatelského rozhraní s logikou aplikace. Jedná se o jednoduchou a užitečnou vlastnost, kterou jsme doposud znali jen z WPF. Pojďme si zde názorně, krok za krokem, projít, jak Data Binding jednoduše použít.
Jednou z hlavních věcí vyžadovanou u informačních systémů, které jsou založené na práci s daty, je prezentování těchto dat vhodným a přehledným způsobem. Silverlight 2.0 poskytuje pro tuto oblast velice silný nástroj DataGrid. V tomto článku si ukážeme několik možností, jak DataGrid prakticky využít.
V tomto dílu našeho seriálu o programování aplikací pomocí Silverlightu 2.0 si ukážeme, jak přepínat mezi stránkami ve vícestránkových aplikacích a jak při přepínání manipulovat s daty. Nakonec si ukážeme, jak je možné stránky do sebe vnořovat a jak s těmito vnořenými stránkami nakládat.
Silverlight toolkit je open source projekt, který si dal za cíl vývoj komponent pro Silverlight 2.0. Mezi nejzajímavější funkce patří vizualizace dat (grafy), stromová struktura, nástroje pro rozvržení stránky a v neposlední řadě také skinování aplikací. Ukažme si jeho základní možnosti.
Dnes si ukážeme, jak můžete využít komponentu pro vizualizaci dat, která je součástí open source projektu Silverlight toolkit. Předvedeme jednotlivé typy grafů, ukážeme si, jak pracují a jakým způsobem je můžete připojit na zdroje dat.
Pokud ve vašich aplikacích pracujete s daty, pravděpodobně budete potřebovat AutoCompleteBox, TreeView, případně obojí. Silverlight Toolkit vám obě komponenty nabízí. My vám ukážeme, jak s nimi pracovat a plně využít jejich možností. Součástí článku jsou online ukázky.
V tomto díle se vrátíme k úplným základům Silverlightu. Ukážeme si čtyři nástroje sloužící k tvorbě layoutu, které má Silverlight 2.0 integrované a tento výběr následně rozšíříme o další dva nástroje, které přináší Silverlight toolkit. Plus jeden šikovný nástroj nakonec.
Nedávno jsme si ukázali, jaké komponenty můžete v Silverlightu používat. Dnes si předvedeme, jak tyto komponenty přeměňovat k obrazu svému. Nahlédneme pod pokličku stylování, tvorbě šablon a dokonce si ukážeme něco málo z animací.
V tomto článku se seznámíme se základními prvky 2D grafiky v Silverlightu. Nejdříve si všechny prvky představíme a pak se budeme věnovat tomu, jak s nimi pracovat a jak je kombinovat. Předvedeme si také výběr štětců a používání transformací.
V článku si na několika jednoduchých příkladech ukážeme, jak lze dynamicky vytvářet komponenty za běhu aplikace, a jak můžete s takovými komponentami pracovat. V jednotlivých příkladech si postup porovnáme s jejich tvorbu pomocí XAML.