První porovnání zveřejnil Nelson Silva v článku Go vs Scala vs Nodejs. V jeho testu výkonu a paměťové náročnosti zvítězil jednoznačně jazyk Go od Google, následovaný Scalou (resp. JVM) v rychlosti a Node.js v paměťové náročnosti. Druhý…
Archiv pro kategorii: Různé
Emulování kdečeho v JS je stále populární. Tentokrát si představíme emulátor procesoru Intel 8080 spolu s běhovým prostředím, schopným spouštět CP/M programy. Zajímavostí tohoto emulátoru je, že můžete „vkládat diskety“ přetažením jejich obrazu na „okno s disketovou…
Od minulého týdne můžete sledovat 3D videa na portálu Youtube. Ovšem není to jen tak – váš systém musí splňovat určité požadavky. V tuto chvíli musíte pro sledování 3D videí na YouTube mít prohlížeč Firefox…
Zajímavý pohled na vývoj frameworků v PHP, na zvláštnosti, které mají, na situaci okolo nich a na novinky v tomto směru nabízí Juozas “Joe” Kaziukėnas v článku The new era of PHP frameworks. Zamýšlí se nad…
Dva bývalí vývojáři Apple založili startup Tumult s hlavní vizí: Něco udělat s chronickým nedostatkem nástrojů pro tvorbu grafických prezentací v HTML5. Výsledkem je nástroj pro Mac OS X, nazvaný Hype. Ten umožňuje tvořit grafické prezentace…
Poněkud netradiční materiál pro dnešní čtení připravil Michal Illich. Jsou to komentáře a postřehy k prezentacím na konferenci Startup Lessons Learned. A protože jsou samotné prezentace i Michalovy postřehy velmi zajímavé, rozhodli jsme se přistoupit na takto netradiční formu. Přejeme inspirativní počtení!
uc.gug.cz vás zve na přednášku Dobroslava Pelce na téma GWT Frameworky. Přednáška je inpirovaná zkušenostmi z vývoje praktických aplikací ve společnosti Effectiva Solutions. GWT je zajímavou volbou pro Java vývojáře, protože umožňuje v tomto jazyce…
Microsoft představil 124 týmů ze 73 zemí, které postupují do celosvětového finále největší technologické studentské soutěže Imagine Cup. Českou republiku budou v červenci v New Yorku reprezentovat hned dva týmy, a to v kategoriích softwarový vývoj a vývoj…
Server Side Magazine přinesl článek, v němž autor porovnává rychlost provádění operací require, require_once a mechanismu __autoload. Měřil, o kolik je pomalejší require_once proti prostému require, o kolik je pomalejší autoload a o kolik je pomalejší kompletní…
Zajímavý nápad, využívající Node.js a websockets: monitorovat v reálném čase běh skriptů na serveru (zde PHP, ale řešení lze zobecnit) a chybová hlášení, upozornění a další hlášky posílat Node.js serveru. Ten je prostřednictvím websockets…