Nedivil bych se, kdyby někdo z vás nepřemýšlel, jestli o tom někdy v minulosti už slyšel. Co to sakra jsou „Server-sent events“? Mnoho lidí o nich nikdy neslyšelo, i když jsou s námi už docela dlouho. Za ta léta specifikace zaznamenaly významné změny a API vzalo za své, právě díky novějším sexy komunikačním protokolům, jako jsou třeba WebSockety.
Archiv pro štítek: Node.js
Dnes se podíváme na zoubek novému frameworku koa. Koa je lehký serverový framework, který používá ECMA6 generátory pro tvorbu middleware. To má několik důsledků, například se v aplikaci nevyskytují nepřehledné callbacky a middleware se chová jako skutečný middleware, tedy může provádět akce před i po předání řízení nižším vrstvám aplikace.
Asynchronní callbacky v Node.js jsou peklo. Každý, kdo v nodě něco kdy zkoušel napsat, to ví. Nové verze enginu V8 nám ale přináší některé novinky z ECMA6, které pomohou udělat asynchronní kód čitelný a jednoduchý, konkrétně mám na mysli generátory. V tomto článku si ukážeme techniku, která umožní psát asynchronní kód stejně čitelně, jako by byl synchronní.
Zatímco v minulých dílech byl hlavním tématem frontend, dnes se budeme věnovat pouze serverové části a podíváme se na to, jak lze implementovat autentizaci v Node.js.
Efektivní automatizované zpracování chyb v single-page aplikacích? S AngularJS žádný problém. Podíváme se na nejjednodušší implementaci pomocí událostí, řekneme si něco málo o návrhovém vzoru Promise a také se na chvíli zastavíme u response interceptors.
Po krátké odmlce se vrací seriál o tvorbě e-shopu. Tento díl bude věnován především nástroji Bower, který složí jako balíčkovací systém pro uživatelskou část, a také nástroji Yeoman pro scaffolding.
Jak se javascriptový ekosystém bouřlivě vyvíjí, vzniká stále více nástrojů pro pohodlnější a robustnější vývoj webových aplikací. Proklestit se tou záplavou novinek není snadné, a proto jsem se rozhodl napsat další článek o několika výtečných exemplářích, které nám open source komunita připravila.
Dnes naši připravenou aplikaci umístíme na Facebook. Postupně projdeme všechny jednotlivé kroky.
Pokračujeme ve tvorbě hry pro Facebook v Node.js. V prvním díle jsme vytvořili fungující herní plochu. Dnes zapojíme více hráčů.
V tomto díle dokončíme uživatelskou část internetového obchodu. Čeká nás implementace jednoduchého stránkování, podíváme se také na výhody, které přináší použití NoSQL databáze a Node.js na tomto projektu.