V předchozích dílech našeho seriálu jsme si popisovali implementace JavaScriptu uvnitř webových prohlížečů. Dnes jejich svět opustíme a podíváme se na Rhino, implementaci JavaScriptu v Javě. Představíme si její interpret a kompilátor a především si popíšeme, jak JavaScript umí díky Rhinu spolupracovat s Javou.
Archiv pro štítek: JavaScript
Online referenční příručky SitePointu pro HTML a CSS jsou známé a hojně používané (pokud je neznáte, můžete to dohnat). Nyní byly inovovány a přibyla i nová sekce o JavaScriptu. Ovšem asi nejzajímavější novinkou je Firescope.…
Tomáš Helebrant se na Twitteru v sobotu ptal, zda lze vytvořit plnohodnotnou grafickou adventuru v HTML a JavaScriptu. A zřejmě nelenil a začal pracovat na jejím vytvoření. K dispozici je i první ukázka, která sice ještě není hratelná…
Petr Kobalíček vytvořil javascriptovou knihovnu BLite. Vznikla úpravou a rozšířením knihovny dLite od Roberta Nymana. Mezi její základní funkce patří detekce prohlížečů, událost DOMReady, jednodušší práce s DOM, událostmi a CSS, dále pak vlastní…
Nedávno vydaná verze javascriptového frameworku jQuery 1.3 obsahovala několik chyb, které najdete opraveny v nové verzi 1.3.1. Oproti verzi 1.3 nedošlo k žádným změnám v rozhraní, upgrade by tedy měl být bezproblémový.
Knihovna Canvas 3d JS poskytuje rozsáhlé rozhraní pro tvorbu a ovládání 3D scén pomocí JavaScriptu a canvasu. V tuto chvíli plně funguje jen s nainstalovaným rozšířením do prohlížeče Firefox, protože 3D rozhraní canvasu v prohlížečích je…
Aaron Newton, jeden z vývojářů MooTools a autor knihy MooTools Essentials, na svém blogu popisuje současný stav projektu. Zmiňuje se o odtržení uživatelské komunity od vývojářů projektu, které se objevilo již před nějakým časem a…
QEvent je jednoduchá knihovna, po které sáhnete, pokud potřebujete pracovat s DOM událostmi a z nějakého důvodu nechcete použít celý javascriptový framework. S pomocí QEvent můžete snadno pracovat např. s událostmi klávesnice nebo myši, aniž byste se…
Dnes nahlédneme pod pokličku V8 – interpretu JavaScriptu uvnitř Google Chrome. Podíváme se na tři jeho klíčové vlastnosti – kompilaci do nativního kódu, skryté třídy a garbage collector. Na závěr si ukážeme, jak V8 implementuje JavaScript z velké části v JavaScriptu samém.
Tuto otázku si položil Mats Bryntse a pokusil se na ni najít odpověď. Pro porovnání vytvořil jednoduchý nástroj, který počet globálních identifikátorů u každého frameworku změří. Jak? Načte jej do iframe a spočítá, kolik…
