Před dvěma roky Dean Edwards hledal krátkou a elegantní detekci Internet Exploreru a přišel s pěkným řešením /*@cc_on!@*/false(pokud vás zajímá princip, přečtěte si o podmíněných komentářích v JavaScriptu Internet Exploreru). Již samovolně pak vznikla soutěž o nejkratší…
Archiv pro štítek: JavaScript
O nové značce canvas jsme už několikrát psali. Server AjaxLine v článku Libraries and Examples for working with Canvas přináší několik zajímavých ukázek jejího použití, ať již se jedná o implementaci jazyka Processing v JavaScriptu, o nahrazování fontů…
Zeptali jsme se Jiřího Koska, jak probíhal proces připomínkování OOXML za Českou republiku, proč na CSS3 čekáme již 10 let, jaké problémy vidí na XHTML a také jak hledí na budoucnost XML a na jeho konkurenční formáty. Jiří Kosek nám také přiznal, že dokončuje svou další knížku.
Pravidelně vás na Zdrojáku upozorňujeme na zajímavé hry napsané pomocí JavaScriptu. Objevuje se jich čím dál tím víc. Pro vývojáře jsou zajímavé dvojnásob, protože řeší rozmanité problémy často zajímavým způsobem, a tak se…
Antonio Lupetti v článku Useful Ajax Auto Suggest scripts collection uvádí devět ukázek řešení pro našeptávač. Určitě si mezi nimi vyberete. Pokud znáte další zajímavé řešení, podělte se s ostatními v komentářích.
Cílem toho článku je představit zběžně všechny rysy javascriptového frameworku Ext JS, zaměřit se na informace, které umožní čtenářům si ujasnit, zda má smysl zabývat se Ext JS detailněji a použít jej v jejich vlastních projektech.
Firefox 3.1 bude v pořadí již druhý prohlížeč obsahující nativní podporu JSON (tím prvním prohlížečem je IE8). Podpora do verze FF3.1 se již nějakou dobu plánovala, ale až nedávno byla oznámena oficiálně. Na implementaci do WebKitu…
Ubiquity je revoluční rozšíření Firefoxu. Vytvářet pro něj jednoduché příkazy byste již z minulých dílů měli umět. V tomto dílu se naučíte vytvářet příkazy, které používají argumenty. Naučíte se také používat v příkazech TinyURL a posílat zprávy na Twitter.
Pokud budete v některé vaší aplikaci zobrazovat mapu světa a nechcete být odkázáni na řešení třetích stran a la Google Maps nebo prostě nepotřebujete velké detaily a stačí vám jednoduchá mapa s obrysy jednotlivých států…
Thomas Kjeldahl Nilsson naprogramoval hru Tetris v JavaScriptu (zdrojový kód). To by samo o sobě ještě nebylo tak zajimavé, implementací hry Tetris je celá řada, i v JavaScriptu bychom něco našli a Thomasovo provedení není nijak originální.…