Součástí Dojo 3.1 je i nová komponenta dojox.charting určená pro dynamické vytváření grafů. Grafy nejsou (na rozdíl od většiny podobných knihoven) vykreslovány pomocí canvasu, ale pomocí běžných HTML + CSS prostředků. Grafy bez problému fungují…
Archiv pro štítek: JavaScript
Projekt GX, který se vznosně nazývá „JavaScript Animations Framework“, je jednoduchá knihovna, která vám umožní vytvářet animace napříč prohlížeči. Její chování a syntaxi můžete prozkoumat na stránce s několika ukázkami, případně v dokumentaci. Více se…
Pokud používáte ve svých aplikacích canvas z HTML5, pak také pravděpodobně používáte knihovnu Explorercanvas, která namízí jeho emulaci pro Internet Explorer (prostřednictvím VML). V takovém případě byste měli upgradovat. Vyšla nová verze knihovny, která zejména…
V řadě javascriptových frameworků si můžete nadefinovat vlastní události nebo používat události definované frameworkem (jednou takovou typickou událostí je DOMContentLoaded). Ačkoliv to na první pohled nemusí být jasné, chování takto definovaných událostí je oproti…
Od vydání posledního posledního dílu seriálu o implementacích JavaScriptu uplynul měsíc a půl nabitý zajímavými událostmi. Co nového přinese nový javascriptový engine Opery? Jak je na tom s rychlostí JavaScriptu nová betaverze Safari? A prosadí se V8 na serveru? Pojďme se na tyto otázky podívat.
Chtěli byste do svých stránek vložit puzzle? A pořádně těžké? Žádný problém. Christian Effenberger vytvořil javascriptový skript, který promění jakýkoli obrázek na vašich stránkách na klasické puzzle. K tomu používá canvas (a nebo VML). Tomuto…
Vývojáři JavaScriptového framwowrku Dojo dnes oznámili vydání Release Candidate pro verzi 1.3. Framework oficiálně podporují mj. IBM, Sun a AOL. Více se o frameworku Dojo Toolkit dozvíte z krátkého tutoriálu. Verze 1.3 se má primářně zaměřovat na…
Daniel Glazman, předseda pracovní skupiny pro kaskádové styly na svém blog v příspěvku CssHackz předvedl velmi zajímavou ukázku. Zkoumal, zda by bylo možné implementovat podmíněné části stylopisů. Na Zdrojáku jsme se tím zabývali v článku…
XSS neboli Cross-Site Scripting je jedna z nejstarších zranitelností webových aplikací. A protože jí stále mnoho webů, resp. webových aplikací trpí a většina uživatelů má JavaScript zapnutý, ukážeme si jednoduché příklady, jak zranitelnost vzniká a jak se jí bránit. Článek je věnován zejména těm, kdo o XSS zatím pořádně neslyšeli.
Článek Using E4X on the server-side with Jaxer na portálu IBM vás provede instalací Jaxeru a použitím relativně mladého rozhraní pro práci s XML z JavaScriptu – E4X, neboli ECMAScript for XML, které bylo před lety…
