V další kapitole této minisérie se podíváme na tzv. global immutable state. Co to je, k čemu to je dobré a jaké to přináší výzvy. Mluvit se mimo jiné bude o kurzorech, problematice ukládání a obnovování globálního stavu a také o tom, jak psát čitelný kód nad Immutable.js API.
Archiv pro štítek: JavaScript
Lumines je dnes již klasická hra, která byla původně vyvinuta pro herní konzoli PSP. Od té doby vznikla spousta klonů a implementací. Ta následující je vytvořena za pomocí moderních JavaScriptových technologií: React.js, Flux a Immutable.js.
Poznámky z Reactive 2015. Ochutnávka budoucnosti, včera bylo pozdě a použití teď a tady
Komentáře: 3Před několika týdny se Bratislavě konala konference Reactive2015. A bylo o co stát.
Prázdniny skončily, ale podzimní splíny ještě nepřichází — alespoň pro javascriptovou komunitu, která se každoročně v září sjíždí do Berlína na největší událost roku, konferenci JSConf.eu. Co přinesla ta letošní?
V druhém díle seriálu o Ionicu si stručně popíšeme základní strukturu aplikace a ukážeme si, jak efektivně prototypovat aplikaci pomocí nástroje Ionic Creator. Výsledek si pak spustíme jako samostatnou aplikaci přímo v telefonu a také jej odešleme k testování na vzdálený telefon pomocí Ionic View.
Kniha z nakladatelství Computer Press zaujme hlavně tím, že jejím autorem je známá osobnost javascriptové komunity Ondřej Žára. Celá kniha se točí kolem programování deskové hry Atomy. Myslím, že to byla dobrá volba předvedení JavaScriptu, jak funguje v reálném příkladu bez použití knihoven.
Web se neustále vyvíjí. Nabobtnává, přidává novou funkcionalitu a zároveň zjednodušuje stávající technologie. Právě se nacházíme na dalším evolučním kroku webu, a tím je zjednodušování. V čem je ale háček?
Jak nejspíš víte z reportáží Ondřeje Žáry, je Berlínská JSConf.eu komplementem konference JSConf.us pořádané poslední roky na slunné Floridě v rezortu na Amelia Island. Jak konference probíhá a co přinesla zajímavého?
Každý vývojář zná ten nepříjemný pocit při hledání obskurního bugu. Programování by bylo rychlejší a příjemnější, kdybychom se těmto chybám mohli vyhnout. A tady nastupuje defenzivní programování.
V rámci své diplomové práce jsem se rozhodl podívat na aplikování Model-Driven Development na RESTová APIčka, a výsledkem mého snažení je kombinace editoru pro datové struktury a generátor kódu, který využívá vytvořený model pro generování REST API. Co všechno se mi podařilo, se dovíte v článku.