Aktuálně vyvíjíme nový video ad server. Plus minus je to systém, pomocí kterého můžete zadávat reklamní kampaně, které se pak budou zobrazovat ve video přehrávačích. V článku popíši, jaké technologie jsme použili a jak jsme je všechny zkombinovali do jednoho funkčního celku.
Archiv pro štítek: JavaScript
Dnešní třetí díl pojmeme čistě prakticky. Vytvoříme si jednoduchou mobilní aplikaci, která bude zobrazovat filmy na základě vyhledávací fráze (bude to takové malé ČSFD). Jako databázi filmů použijeme předdefinované pole objektů. V příštím díle našeho seriálu pak tuto aplikaci napojíme na webové API.
V závěrečném díle o Lumines se podíváme na to, jak je vykresleno uživatelské rozhraní. Budeme se bavit o Reactu, pure komponentách a jak je to s podporou SVG v React.js. Na závěr si ukážeme drobné demo, jak pustit Lumines na serveru, a čeho se tím dá dosáhnout.
V další kapitole této minisérie se podíváme na tzv. global immutable state. Co to je, k čemu to je dobré a jaké to přináší výzvy. Mluvit se mimo jiné bude o kurzorech, problematice ukládání a obnovování globálního stavu a také o tom, jak psát čitelný kód nad Immutable.js API.
Lumines je dnes již klasická hra, která byla původně vyvinuta pro herní konzoli PSP. Od té doby vznikla spousta klonů a implementací. Ta následující je vytvořena za pomocí moderních JavaScriptových technologií: React.js, Flux a Immutable.js.
Poznámky z Reactive 2015. Ochutnávka budoucnosti, včera bylo pozdě a použití teď a tady
Komentáře: 3Před několika týdny se Bratislavě konala konference Reactive2015. A bylo o co stát.
Prázdniny skončily, ale podzimní splíny ještě nepřichází — alespoň pro javascriptovou komunitu, která se každoročně v září sjíždí do Berlína na největší událost roku, konferenci JSConf.eu. Co přinesla ta letošní?
V druhém díle seriálu o Ionicu si stručně popíšeme základní strukturu aplikace a ukážeme si, jak efektivně prototypovat aplikaci pomocí nástroje Ionic Creator. Výsledek si pak spustíme jako samostatnou aplikaci přímo v telefonu a také jej odešleme k testování na vzdálený telefon pomocí Ionic View.
Kniha z nakladatelství Computer Press zaujme hlavně tím, že jejím autorem je známá osobnost javascriptové komunity Ondřej Žára. Celá kniha se točí kolem programování deskové hry Atomy. Myslím, že to byla dobrá volba předvedení JavaScriptu, jak funguje v reálném příkladu bez použití knihoven.
Web se neustále vyvíjí. Nabobtnává, přidává novou funkcionalitu a zároveň zjednodušuje stávající technologie. Právě se nacházíme na dalším evolučním kroku webu, a tím je zjednodušování. V čem je ale háček?





