V předchozím článku jsme si ukázali, jak se v Javascriptu řeší zapouzdření a objekty, ukázali si nejčastěji používané postupy a vysvětlili si, proč jsou špatné. V dnešním pokračování si ukážeme, jak se dědičnost v Javascriptu implementuje správně, pomocí prototypů.
Archiv pro štítek: JavaScript
Úniky paměti (memory leaks) patří k chronickým a dlouhodobým problémům javascriptových enginů – zejména uživatelé Firefoxu si s nimi užili své. Velmi často však za paměťovou náročnost může programátor, který použil špatnou jazykovou konstrukci. Seznam takových…
Rychlosti internetových přípojek stále rostou a na nějaký ten megabajt dnes už skoro nikdo nehledí (uživatelé mobilního připojení to mohou vidět jinak). Přesto není příliš přívětivé posílat návštěvníkům stránek velké obrázky nebo skripty o velikosti stovek kilobajtů. V článku si ukážeme, jak zmenšit skripty v JavaScriptu.
V článku Hostujte část webu zdarma u Google jsme si ukázali způsob, jak lze některé knihovny, které na webu používáme, hostovat na cizích serverech a využít jejich infrastruktury (CDN). Na přehledném webu CDNCatalog naleznete odkazy…
Ke strojovému zpracování složitějších dat (např. jazyků) je zapotřebí tzv. parser, tedy nástroj, který dokáže zpracovat zdrojový text a „rozebrat“ ho na snadněji zpracovatelné elementy. Naštěstí není nutné psát pro každý jazyk parser…
Jak funguje objektově orientované programování v Javascriptu? Má Javascript třídy nebo nemá? Jak se implementuje dědičnost? Na tyto otázky si odpovíme v sérii článků, a ukážeme si, že Javascript je flexibilní, objektově orientovaný jazyk, vhodný nejen pro rychlé prototypování, ale i pro vývoj složitých aplikací.
Třetí verze JavaScriptové knihovny ExtJs vyšla loni v červnu. Jedna z nepřehlédnutelných funkcí, uvedených v nové verzi tohoto frameworku, je možnost zobrazovat data v grafech, realizována pomocí technologie Flash. V článku si popíšeme komunikaci mezi Flash objektem, JavaScriptem a ExtJs.
jQuery ve verzi 1.4.2 nabízí metody Delegate a Undelegate. Řeší podobné úlohy jako metody .live a .die, tedy navázání událostí pro objekty, které už existují, i pro ty, které teprve vzniknou. Podrobnější popis těchto metod…
Velké množství webů používá nějaký javascriptový framework. Ať už to jsou malé knihovny typu jQuery nebo Prototype, či velké a komplexní jako YUI nebo ExtJS, jejich přenos na klientský počítač nějaký čas a šířku pásma zabere. Existuje tu však možnost využít infrastruktury webových gigantů, jako je Google.
Zdá se, že český trh s mapovými službami je poměrně stabilizovaný a nic převratného se, kromě zavádění Google Street View, neděje. Pojďme se tedy společně podívat, co nám, webovým vývojářům, současný stav nabízí a jaké máme vlastně možnosti, chceme-li psát aplikace pro Českou republiku využívající turistické mapové podklady.




