Šikovnou knihovnu PaintbrushJS pro zpracování obrázků v prohlížeči vytvořil Dave Shea (mimo jiného autor CSS Zen Garden). Prostým přidáním třídy k HTML elementu je možné obrázek (nebo obrázkové pozadí) rozostřit, převést do černobílé varianty, tónovat…
Archiv pro štítek: JavaScript
Pokud pracujete s JavaScriptem a snažíte se dělat složitější operace, znáte pravděpodobně nemilou situaci, kdy probíhá nějaký výpočet a uživatelské rozhraní nereaguje. Existují metody, jak tomuto zamrznutí předejít. Jednu z nich implementuje poměrně přívětivým způsobem…
Před několika dny jsme ve Zprávičkách upozorňovali na framework Sammy, který zjednodušuje použití části URL za znakem # („fragment“) coby informace o stavu JS aplikace. Ukázku toho jak s frameworkem Sammy pracovat, naleznete na NetTuts+:…
Mezi hlavní problémy webových aplikací patří jednosměrnost spojení – jakékoli změny, které udělal např. jiný uživatel v témže dokumentu, se projeví až ve chvíli, kdy první uživatel ten svůj znovu načte. Což je nepohodlné. Vývojáři…
Ačkoli se mezi programátory leckdy nahlíží na počítačové hry trošku pokrytecky jako na plytkou zábavu nehodnou vznešených úkolů Opravdového Programátora, je nepopiratelné, že právě hry ženou v některých oblastech vývoj kupředu a že se…
jQuery je velmi silná knihovna s mnoha funkcemi a metodami, které se často rády pletou, takže člověk musí u některých věcí, co nepoužívá každý den, zalistovat referenční příručkou a ujišťovat se, jestli opravdu použil to,…
Snad každý zná konzoli GameBoy od Nintenda. Poháněl ji upravený procesor Z80 a obsahovala LCD displej 160×144px, 8 kB RAM a vlastní hry byly na výměnných kartridžích. V článku GameBoy emulation in JavaScript se dozvíte,…
V RIA, založených na velkém množství Javascriptu na straně klienta, se události, které nastanou po kliknutí uživatele, velmi často řeší pomocí elementu A s atributem onclick, nebo se navěšuje tato událost přímo JavaScriptem na elementy v DOMu.…
Před časem se začalo diskutovat o použitelnosti klasického „políčka s heslem“, kdy některé kapacity v oboru přišly s tvrzením, že použitelnost známého „políčka s hvězdičkami“ není tak úplně nejlepší, že je příčinou častých překlepů, a že by možná…
Před několika dny jsme tu měli 10kB webové aplikace, dnes tu máme soutěž programů, které se vejdou do 1kB JavaScriptu. Na stránce JS1k naleznete příspěvky do soutěže, navíc pokud máte vlastní podobné demo,…
