Framework Mibbu nabízí základní funkce, potřebné k vytváření arkádových her, jako je vykreslování (animovaných) spritů, pozadí nebo detekce kolizí. Výsledná grafika je renderována buď prostřednictvím HTML5 elementu Canvas, nebo pomocí DOMu (pro starší prohlížeče)
Archiv pro štítek: JavaScript
Test, který srovnává rychlost přístupu k LocalStorage a k JS objektu, připravil Nicholas C. Zakas na serveru jsPerf. Podle měření je (nepřekvapivě) čtení z LocalStorage pomalejší – někdy až drasticky. Pokud tedy LocalStorage využíváte a dává to…
Psát, nebo nepsat? A když nepsat, tak kde je to bezpečné? Pokud to myslíte s JavaScriptem vážně, měli byste si přečíst podrobný článek o použití středníků v JS. Jejich psaní (resp nepsaní) má totiž poměrně komplikovaná pravidla…
Podpora některých novinek z rodiny HTML5 není taková, jakou bychom potřebovali. Co v takovém okamžiku dělat? Sáhnout po náhražkovém řešení, které chybějící funkčnost nějak dodá… Stačí jen najít to vhodné. V dnešním Javascriptaření si ukážeme knihovny, které právě tento problém řeší.
ReadWriteWeb zveřejnil srovnání rychlosti JS enginů v tabletech. Soupeřily spolu Motorola Xoom, iPad a PlayBook.
Javascriptaření tentokrát přináší drobné knihovny pro jednodušší vytváření animací, zpracování URL či vylepšení AJAXu. Kromě toho si ukážeme nástroj na kontrolu pravopisu, zajímavé použití canvasu pro práci s obrázky anebo propracovaný nástroj pro vytváření prezentací na vývojářské konference.
V tomto dílu Javaskriptaření si ukážeme další zajímavé knihovny a nástroje, které v javaScriptu existují a které můžete využít ve svých aplikacích. Tentokrát je ocení vývojáři interaktivních grafických aplikací, třeba her – představíme si fyzikální engine, implementaci Processing a oblíbenou 3D knihovnu WebGL.
Možná jste během posledních měsíců zaznamenali rostoucí popularitu javascriptové knihovny yepnope.js. Ta umožňuje podmíněné načítání skriptů a CSS souborů, ale nejen to. Co všechno knihovna dokáže a kdy se může hodit představuje článek…
Vyšla nová verze javascriptové knihovny Dojo s pořadovým číslem 1.6. Článek na blogu dojotoolkit.org přibližuje co je nového a najdete v něm i odkazy na vylepšenou dokumentaci, tutoriály a údaje o kompatibilitě s prohlížeči. Mezi hlavní novinky patří: nové…
Pokud jste někdy experimentovali s psaním animací v Javascriptu, možná jste si všimli určitých nevýhod, které s sebou nese použití funkcí setTimeout a podobných. Paul Irish ukazuje, jak lze výhodně použít speciální funkci pro časování animací, která šetří výkon CPU, snižuje odběr energie a pro mobilní zařízení může být zásadní.