Před dvěma lety jsme si představili BISON – binární formu JSON. Po čase upozorňujeme na tento nápad znovu – tentokrát v podobě rozvinuté od jiného autora, s názvem BiSON. Autor tvrdí, že v engine V8 je binární JSON…
Archiv pro štítek: JavaScript
Zajímavá knihovna html2canvas vytvoří obrázek stránky (screenshot) v prohlížeči. Využije k tomu informací z DOM a informací o stylech a stránku vykreslí do elementu Canvas. Výsledky jsou velmi dobré, i když knihovna zatím nepodporuje některé vlastnosti CSS3 (stínování,…
Známá „otáčející se kolečka“, která naznačují, že uživatel musí počkat, než se něco nahraje či zpracuje, webdesignéři řeší nejčastěji pomocí animovaných GIFů. V moderních prohlížečích s Canvasem lze použít i JavaScript, který se o vykreslení animace postará.…
Všichni víme (floskule použita záměrně), že rozšiřování či měnění nativních objektů je fuj a zlo. Jedná se o pravidlo, které je dobré dodržovat, a většina JS programátorů by se jej měla držet raději univerzálně.…
Rodina nástrojů „překladač XXX do JavaScriptu“ utěšeně roste. Jejím nejnovějším přírůstkem je ClojureScript, kompilátor Clojure do JavaScriptu Zdroj: ReadWriteWeb
V posledních letech vznikla záplava malých JavaScriptových knihoven, které pokrývají nejrůznější oblasti potřeb webového vývoje. Thomas Fuchs, autor Prototype, připravil jednoduchou webovou aplikaci Microjs, která obsahuje známé i méně známé mikroknihovny (do 5kB), rozdělené do…
Před časem vzbudilo tohle tvrzení na stránkách Zdrojáku lehkou kontroverzi. Stejnou kontroverzi vzbudilo i u čtenářů článku Scotta Hanselmana. Autor položil tento dotaz známým JS odborníkům – mezi jinými např. Brendanu Eichovi či Douglasu Crockfordovi, tedy…
Přihlášení uživatele k webové aplikaci je přece tak snadné: zadá jméno a heslo, odešle a – voila! – je přihlášen. Ale co je za tím? A co by za tím mělo být? Přinesou nové technologie nějaké změny v téhle oblasti? Oprášíme staré známé technologie, nebo vzniknou nové?
V rámci projektu JSLibs vznikl i seznam tipů a triků pro JavaScript. Naleznete v něm nejen běžné úlohy, ale i některé tipy, využívající pokročilé vlastnosti jazyka a syntaktické „lahůdky“.
V článku si představíme dva podobné nástroje, které vám mohou ušetřit čas při programování statickou kontrolou kódu v JavaScriptu. Zkontrolují, zda dodržujete jednotná pravidla zápisu kódu a upozorní vás na případné syntaktické chyby, překlepy, ale i na „zapomenuté“ příkazy, proměnné či nejasné konstrukce.