HTML 5 přichází s mnoha novinkami, a jednou z nich je API pro geolokaci. Zatím jej podporuje pouze vývojový build Chrome a Firefox 3.5. S jeho pomocí lze v JavaScriptu zjistit pozici uživatele. Použití tohoto API je jednoduché. Jak…
Archiv pro štítek: HTML5
W3C vydalo pracovní verzi dokumentu HTML: The Markup Language. Naleznete v něm návrh HTML 5 spolu s vyznačenými změnami proti stávajícím verzím. Návrh tak může posloužit i lidem, kteří chtějí vědět, co najdou v HTML 5 nového. Zdroj: HTML…
Google hodlá utlumit aktivity kolem Google Gears, technologie, která umožňovala vytvářet lokální běhové prostředí pro online aplikace. Pomocí Gears bylo např. možné používat Google Reader i bez připojení k internetu. Namísto dalšího rozšiřování a podpory…
Každý vývojář real-time interaktivních webových aplikací jistě narazil na limity současných technik (AJAX, AJAJ, iframe) a alespoň jednou si přál, aby bylo možné komunikovat se serverem trochu „živěji“, pomocí obousměrného komunikačního kanálu. Taková možnost právě přichází, a jmenuje se Web Sockets.
Podrobné srovnání podpory nových vlastností, zavedených HTML5 a CSS3, v jednotlivých prohlížečích naleznete v článku Browser support for CSS3 and HTML5.
HTML5 pomalu přichází, a ačkoli jeho příchod není bez komplikací, tak je dobré být připraven už dnes. Pro ty vývojáře, kteří chtějí už dnes použít některé prvky z HTML5, které prohlížeče podporují, může být…
Web Inspektor je mocný nástroj pro webdesignery a webové vývojáře. Je distribuován s vývojovými verzemi prohlížeče Safari a s prohlížečem Google Chrome. Součástí Web Inspektoru je i nástroj Profiles, který nám pomůže s měřením výkonu našich JavaScriptových funkcí. Jak na to se dozvíte v dnešním článku.
Do prohlížečů se pomalu dostává podpora pro HTML5 a CSS3. Během následujících let budou vedle sebe koexistovat prohlížeče, které tyto technologie budou podporovat, a prohlížeče, které je podporovat nebudou. Takové situace by mohla…
Na konferenci Google I/O, která začala včera v San Franciscu, Google předvedl technologie, na které do budoucna sází. Snad nejčastěji opakovaným názvem bylo HTML5 a to zejména v souvislosti s možnostmi nových značek jako je canvas…
Nedávno jsme si vytvořili pěknou implementaci Wolfensteina. Dnes do ní vedle hráče přidáme i další bytosti – strážce. Ti budou hráče vytrvale pronásledovat, pokud jim v tom nebude zrovna bránit zeď nebo jiná překážka. Jakmile hráče dostihnou, tak se na něj upřeně podívají a…