Pro chvíle oddechu můžete sáhnout po jednoduché hře, nazvané CanvasRider. Úkolem je provést postavičku cyklisty po překážkové dráze. Hodně štěstí!
Archiv pro štítek: HTML5
Konsorcium W3C připravilo materiál k HTML5, určený pro autory webů. Dokument shrnuje zásadní rysy HTML5 ve formě přístupné pro webdesignéry. Nemusíte si pročítat stohy specifikací, abyste získali potřebný přehled.
Pokud tvoříte web a využíváte možností HTML5, jistě řešíte i otázku, co se stane, pokud na váš web přijde někdo s prohlížečem, který tu danou technologii nepodporuje. Mnohé technologie z rodiny HTML5 mají tzv. „fallback“, tedy…
Včera zmiňované vyjádření mluvčího W3C, který „doporučuje počkat s nasazením HTML5“, vyvolalo očekávatelný odpor lidí, kteří se popularizací HTML5 zabývají. Svůj nesouhlas vyjádřil Dion Almaer („přemýšlejte spíš, jak svůj web udělat tak, aby technologicky…
Povyk okolo HTML5 může některé vývojáře odradit, u jiných naopak může způsobit nereálná očekávání a plané naděje. Právě na ty z druhé kategorie míří článek W3C: Hold off on deploying HTML5 in websites. Podle informací…
Unify project si klade velmi ambiciózní cíl – sjednotit vytváření aplikací pro mobilní zařízení, tablety i stolní počítače a poskytnout všude jednotnou sadu možností a technik, založených na JavaScriptu, HTML5 a CSS3.
Smashing Magazine vydal pěkný souhrn informací o HTML5 – rozdělený na historická fakta a hysterické mýty. Vyvrací některé tradované omyly, jako že „HTML5 nelze použít před rokem 2012 (2022)“ nebo že zavádí do značek chaos,…
David Walsh píše o technologii, zvané Link prefetching. Tato technologie umožňuje, zjednodušeně řečeno, aby si prohlížeč ve chvílích, kdy nepracuje (tj. zobrazil stránku a uživatel si ji čte) na pozadí přednačítal stránky a objekty,…
Cookies jsou užitečnou technologií, která však může být celkem snadno zneužita ke „špehování“ uživatelů. Samotné HTTP cookies ale nejsou jediné místo, kde lze podobné údaje ukládat. Uživatelé, kteří dbají na soukromí a myslí…
WebM je formát videa, který podporuje Google a který měl být trumfem v souboji s H.264, a to především licenčními podmínkami. (Před nedávnem ale držitelé práv ke kodeku H.264 oznámili, že tento kodek bude bez poplatků pro aplikace, které jsou dostupné koncovým uživatelům zdarma.) V článku se podíváme na to, jak WebM implementuje prohlížeč Opera.