Přejít k navigační liště

Zdroják » HTML5 » Strana 17 » Strana 17 z 32

Archiv pro štítek: HTML5

Články Webdesign

Už jste se někdy přistihli, že si ukládáte informace k dalšímu zpracování k elementům do atributů rel nebo class? Pokud ano, máme pro vás skvělé novinky: v HTML5 si můžete uložit libovolné informace do vlastních atributů, které jsou pro toto použití přímo určené. Pojďme si ukázat, jak na to.

Články JavaScript, Různé

Před nedávnem jsme si na těchto stránkách představili grafickou knihovnu Raphaël, která umožňuje jednoduše vytvářet vektorovou grafiku. Používá k tomu SVG (či VML). Podobně funguje i knihovna, kterou si představíme dnes, jenom místo SVG pracuje nad Canvasem. Hlavní výhodou je schopnost používat vrstvy.

Webdesign
Zprávičky Webdesign

HTML5 přináší nové elementy, nové formulářové prvky a s tím i nové datové typy. Na webu WebNT vyšel článek popisující datové typy v HTML5, které budete potřebovat například pro kódování a následné zpracovávání formulářů v HTML5.

Cesta URL: co se děje, než se načte webová stránka

Když do adresního řádku prohlížeče napíšete webovou adresu a stisknete Enter, spustí se fascinující řetězec procesů, které propojují váš počítač s celým světem. Od překladu doménového jména na IP adresu, přes navázání šifrovaného spojení, až po vykreslení každého pixelu na obrazovce - to všechno se odehraje během zlomků sekundy. Pojďme se podívat, co se mezitím děje pod kapotou webu.

Stav SIMD v Rustu v roce 2025

Různé
Komentáře: 1
SIMD - neboli Single Instruction, Multiple Data - znamená, že procesor může jednou instrukcí zpracovat více datových prvků najednou. Typicky to znamená, že místo sčítání dvou čísel přičtete dvě sady čísel paralelně. To může přinést výrazné zrychlení například při zpracování obrazu, audia nebo numerických výpočtů. Pokud již SIMD znáte, tato tabulka je vše, co budete potřebovat. A pokud s SIMD teprve začínáte, tabulku pochopíte do konce tohoto článku