Velmi zajímavý článek vyšel na GitHubu – Bye Bye Flash: Network graph is now Canvas. Popisuje nejen přechod nástroje pro kreslení grafů z Flashe na HTML Canvas, ale rovněž shrnuje pro a proti obou technologií.
Archiv pro štítek: canvas
Na konferenci Google I/O, která začala včera v San Franciscu, Google předvedl technologie, na které do budoucna sází. Snad nejčastěji opakovaným názvem bylo HTML5 a to zejména v souvislosti s možnostmi nových značek jako je canvas…
Nedávno jsme si vytvořili pěknou implementaci Wolfensteina. Dnes do ní vedle hráče přidáme i další bytosti – strážce. Ti budou hráče vytrvale pronásledovat, pokud jim v tom nebude zrovna bránit zeď nebo jiná překážka. Jakmile hráče dostihnou, tak se na něj upřeně podívají a…
Box2D.JS je javascriptový port fyzikálního enginu Box2d (k zobrazování používá značku canvas). Následující ukázka vám předvede, jak jej můžete snadno používat za pomocí javascriptového portu jazyka Processing.
Posledně jsme naši implementaci Wolfensteina zrychlili, dnes ji pro změnu zkrášlíme. Přidáme do herní plochy (do našeho hradu) několik objektů, s pomocí kterých herní prostředí vytvoří tu správnou atmosféru. Prováděné změny v kódu budeme komentovat, abyste jim porozuměli a příště to zvládli sami.
Možná si ještě vzpomenete na článek, ve kterém jsme vytvářeli Wolfensteina pomocí JavaScriptu přímo v prohlížeči. Dnes budeme pokračovat. Nejprve zlepšíme rychlost a pak začneme vylepšovat hru samotnou. Opět budeme používat pouze HTML, JavaScript a kaskádové styly.
Jsme tu opět s návodem k používání canvasu. V dnešním druhém dílu dokončíme naši kreslicí aplikaci, přidáme další kreslicí nástroje (kreslení obdélníků a úseček) a zmíníme řadu nápadů, jak můžete výslednou aplikaci sami vylepšit.
Zvládli jste základy práce s canvasem a přemýšlíte, co dál? Ukážeme, jak pomocí obsluhy událostí můžete canvas proměnit v kreslicí aplikaci. V dnešní první části se soustředíme na základní kreslení pomocí sledování kurzoru myši.
Existuje řada animací pro srovnávání řadících algoritmů. Aldo Cortesi k nim má jisté výhrady a preferuje statická zobrazení, která můžou vypadat jako na obrázku níže, na kterém najdete vizualizaci heapsortu (řazení haldou): Aldo vytvořil…
Podpora textu byla do canvasu přidána teprve dodatečně, proto ji řada dnešních prohlížečů zatím ještě nepodporuje. Projekt Canvas-text se snaží tuto mezeru zaplnit. Emuluje textové rozhraní canvasu a to dokonce i v Internet Exploreru. Schopnosti…