Adobe Labs nabízí pod BSD licencí framework Spry. Je určen k snadnému tvorbě graficky efektních webových aplikací (podívejte se na několik ukázek.). Zájemci mohou nahlédnout do dokumentace stávající verze 1.6 nebo si prohlédnout ukázky kódu.…
Archiv pro kategorii: JavaScript
Líbí se vám LINQ (dotazovací jazyk, který se stal součástí .NET 3.5)? S jLINQ (pluginem do jQuery) jej můžete používat i v JavaScriptu (resp. něco velmi podobného) na data uložená v JSON. Jak jLINQ funguje si můžete…
W3C vydalo knihovnu et.js, která implementuje nedávno dokončenou specifikaci Element Traversal. Knihovnu uvítáte, pokud ve vašich webových aplikacích pracujete přímo s DOM (čili nepoužíváte javascriptové frameworky, které problém řeší po svém), jelikož vám umožní…
Pokud jste někdy tvořili složitější hierarchii tříd, možná jste zažili situaci, kdy se dostaly do sporu dva úkoly dědičnosti – vyznačení struktury objektů a využití již jednou napsaného kódu. Výsledkem byla pravděpodobně buď „pokřivená“…
Vyšla první verze javascriptového frameworku jQuery 1.3. Řada jejích částí byla přepsána (např. selektorový engine a částečně i manipulace s DOM), vývojáři nevylučují případné problémy a vyzývají k testování. Pokud vyvíjíte projekty postavené na jQuery, zkuste…
Raphaël je javascriptová knihovna pro tvorbu interaktivní vektorové grafiky. Výstup vykresluje pomocí SVG v prohlížečích, které SVG podporují. V Internet Exploreru použije VML. Výsledek by tak měl fungovat ve všech prohlížečích stejně. Raphaël je dostupná…
Pokud chcete uživateli trochu pomoct v orientaci mezi odkazy na vaší stránce, můžete zobrazovat jinak odkazy pro pohyb na vašem webu a jinak odkazy směřující z vašeho webu ven (např. na Zdrojáku je máme odlišeny).…
Pokud se učíte JavaScript, mohou vám být skvělou inspirací právě javascriptové hry, jelikož jejich kód obsahuje nakoncentrované techniky a řešení problémů, které byste v běžném kódu obsluhujícím rozbalovací menu nebo validaci formuláře jen stěží…
Brendan Eich, CTO Mozilla Corporation, poskytl rozhovor formou podcastu na Tech Luminaries. V hodinovém záznamu se mj. dozvíte, že Brendan se nejprve zabýval fyzikou, ale programování ho bavilo víc, popisuje také své programátorské zkušenosti…
V dnešní části seriálu dokončíme povídání o interpretu SquirrelFish. Podíváme se na to, jakým způsobem urychluje práci s regulárními výrazy a jak optimalizuje přístup k vlastnostem objektů. Článek zakončíme popisem některých optimalizací, které jeho vývojáři chtějí implementovat v blízké budoucnosti.