V třetí části týkající se javascriptového frameworku Dojo se podívame na práci s AJAXem a na používání animací. V obou případech si můžete vybrat mezi jednoduchým (pohodlným) způsobem volání na jedné straně a mocným (flexibilním) API na straně druhé.
Archiv pro kategorii: JavaScript
Dojo Toolkit patří mezi populární javascriptové frameworky. V dnešní druhé části vás seznámíme s nástroji pro práci s DOM a kaskádovým styly.
Robert Nyman sepsal krátký článek Getters and setters with JavaScript – code samples and demos představující používání getterů a setterů. Jedná se o aktuální téma, protože gettery a settery jsou standarizovány v připravovaném ECMAScriptu 5 a jejich…
Dojo Toolkit patří mezi populární javascriptové frameworky. V nadcházející sérii článků vám představíme jeho základní vlastnosti. Dnes začneme obecnými informacemi.
Nedávno jsme si vytvořili pěknou implementaci Wolfensteina. Dnes do ní vedle hráče přidáme i další bytosti – strážce. Ti budou hráče vytrvale pronásledovat, pokud jim v tom nebude zrovna bránit zeď nebo jiná překážka. Jakmile hráče dostihnou, tak se na něj upřeně podívají a…
Peter-Paul Koch v rámci svého velkého testu mobilních prohlížečů vytvořil tabulku srovnávající podporu DOM. Některé prohlížeče budou ještě do tabulky doplněny, ale již v tuto chvíli v ní najdete pěkný přehled.
Yahoo nedávno spustilo službu Placemaker. Jedná se o službu, která na vstupu akceptuje libovolný text a na výstupu zašle souřadnice míst zmíněných v daném textu. JS-Placemaker je javascriptová knihovna pro volání této služby. Vyzkoušet si ji…
Ve druhém dílu miniseriálu o připravované 5. edici ECMAScriptu se podíváme na další novinky, které tato specifikace přináší. Řeč bude především o nových funkcích pro práci s poli, podpoře JSON a striktním režimu vykonávání kódu.
Box2D.JS je javascriptový port fyzikálního enginu Box2d (k zobrazování používá značku canvas). Následující ukázka vám předvede, jak jej můžete snadno používat za pomocí javascriptového portu jazyka Processing.
Posledně jsme naši implementaci Wolfensteina zrychlili, dnes ji pro změnu zkrášlíme. Přidáme do herní plochy (do našeho hradu) několik objektů, s pomocí kterých herní prostředí vytvoří tu správnou atmosféru. Prováděné změny v kódu budeme komentovat, abyste jim porozuměli a příště to zvládli sami.