Cestou přepisu algoritmů pro zobrazování této plošinové skákací hry do JS, nikoli emulací celého NES, se vydal Peter van der Zee. V článku Creating a SMB game popisuje a komentuje jednotlivé části hry a…
Archiv pro kategorii: JavaScript
Na pomezí mezi ironií a vážně míněným příspěvkem je článek „Annoying.js: How to be an asshole“, který popisuje obvyklé nešvary začínajících webdesignérů, kteří ve snaze zabránit lidem v kopírování či dalších „nevítaných“ činnostech, nebo…
Emulování kdečeho v JS je stále populární. Tentokrát si představíme emulátor procesoru Intel 8080 spolu s běhovým prostředím, schopným spouštět CP/M programy. Zajímavostí tohoto emulátoru je, že můžete „vkládat diskety“ přetažením jejich obrazu na „okno s disketovou…
Popularita CSS-like selektorů je mezi JavaScriptaři obrovská, především díky jQuery, které je používá pro přístup k DOM. jeho přístupem byly inspirovány i další nástroje (např. Qwery). Nástroj json:select nabízí podobný dotazovací jazyk, ale nad struktorovanými…
Snahy o emulaci lecčeho v JavaScriptu pokračují – po úspěšných pokusech o emulaci starých osmibitových počítačů přišel Fabrice Bellard s emulátorem JS/Linux, který v 90kB JS kódu obsahuje emulaci jádra procesoru x86, časovače 8254, správce přerušení 8259 a UART 16450. Jeho…
Thomas Fuchs, autor knihovny script.aculo.us, vytvořil seznam kompaktních javascriptových knihoven a frameworků, které můžou často být vhodnější volbou než některé ze známých a velkých frameworků, jako jQuery nebo Prototype. Najdete je na webu…
Framework Mibbu nabízí základní funkce, potřebné k vytváření arkádových her, jako je vykreslování (animovaných) spritů, pozadí nebo detekce kolizí. Výsledná grafika je renderována buď prostřednictvím HTML5 elementu Canvas, nebo pomocí DOMu (pro starší prohlížeče)
Test, který srovnává rychlost přístupu k LocalStorage a k JS objektu, připravil Nicholas C. Zakas na serveru jsPerf. Podle měření je (nepřekvapivě) čtení z LocalStorage pomalejší – někdy až drasticky. Pokud tedy LocalStorage využíváte a dává to…
Psát, nebo nepsat? A když nepsat, tak kde je to bezpečné? Pokud to myslíte s JavaScriptem vážně, měli byste si přečíst podrobný článek o použití středníků v JS. Jejich psaní (resp nepsaní) má totiž poměrně komplikovaná pravidla…
Podpora některých novinek z rodiny HTML5 není taková, jakou bychom potřebovali. Co v takovém okamžiku dělat? Sáhnout po náhražkovém řešení, které chybějící funkčnost nějak dodá… Stačí jen najít to vhodné. V dnešním Javascriptaření si ukážeme knihovny, které právě tento problém řeší.