Přejít k navigační liště

Zdroják » JavaScript » Mozillí zdroje pro HTML5 herní vývojáře

Mozillí zdroje pro HTML5 herní vývojáře

Články JavaScript

Přehled nástrojů pro herní vývojáře, který sestavili lidé z Mozilly.

Tento článek je zkráceným překladem článku Resources for HTML5 game developers, který napsali Jason WeathersbyChris Heilmann a Victor Porof a je zde uveden pod licencí CC BY-SA 3.0.

Kde začít

Při tvorbě hry založené na HTML5 musíte provést řadu voleb, volbou editoru počínaje a rozhodováním mezi Canvas 2d, WebGL a SVG konče. Řadu užitečných informací pro začátek najdete na Mozilla Development Network v sekci Game development.

Nástroje

Nástrojů pro vývoj v HTML5 je celá řada a některé z nich jsou součástí sady vývojářských nástrojů pro Firefox, např. JavaScript Debugger, Style Editor, Page Inspector, Scratchpad, Profiler, Network Monitor a Web Console.

Canvas Debugger

V aktuálním Firefoxu (Firefox 31) najdete Canvas Debugger.

canvasdebugger

Umožní vám sledovat všechna volání API canvasu, který byla použita pro vykreslení aktuálního snímku canvasu. Je užitečný jak pro tvorbu WebGL her, tak pro hry založené na Cavas 2D. Víc informací najdete v článku Introducing the Canvas Debugger in Firefox Developer Tools.

captainrogers

Shader Editor

Při tvorbě WebGl her je užitečné mít možnost otestovat a upravovat shader, zatímco vaše aplikace běží. To vám umožní Shader Editor. Více se o něm dočtete v článku Live editing WebGL shaders with Firefox Developer Tools a na MDN stránce Shader Editor.

ShaderEditor

Web Audio Editor

Aktuální verze Firefoxu Aurora (32) obsahuje editor pro Web Audio, ten umí zobrazit grafickou reprezentaci audio nodů a jejich spojení v aktuálním AudioContextu.

Pokud začnete používat Web Audio, rozhodně si přečtěte článek Writing Web Audio API code that works in every browser. Více informací o editoru najdete v článku Introducing the Web Audio Editor in Firefox Developer Tools a na MDN.

webaudioeditor

Network Monitor

Sledování dopadu vaší hry na síťový provoz je nezbytností, zejména pokud budou uživatelé používat mobilní zařízení. Network Monitor vám umožní síťové požadavky vizuálně sledovat.

networkmon

Navíc ho můžete použít pro porovnání chování cachované a necachované aplikace.

networkcache

Více se o něm dočtete na MDN.

Web IDE

Můžete volit mezi hromadou editorů (např. Sublime, Eclipse, Dreamwaver). Pravděpodobně již máte nějaký ten váš oblíbený. Pokud chcete vyzkoušet vývoj přímo v prohlížeči, podívejte se na Web IDE, které se nedávno objevilo v nočních verzích Firefoxu. Více se o Web IDE dozvíte v článku WebIDE Lands in Nightly.

webide

Komentáře

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentářů
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře

Stav SIMD v Rustu v roce 2025

Různé
Komentáře: 1
SIMD - neboli Single Instruction, Multiple Data - znamená, že procesor může jednou instrukcí zpracovat více datových prvků najednou. Typicky to znamená, že místo sčítání dvou čísel přičtete dvě sady čísel paralelně. To může přinést výrazné zrychlení například při zpracování obrazu, audia nebo numerických výpočtů. Pokud již SIMD znáte, tato tabulka je vše, co budete potřebovat. A pokud s SIMD teprve začínáte, tabulku pochopíte do konce tohoto článku

GPUI Component: moderní Rust GUI komponenty pro cross-platform desktop aplikace

Různé
Komentáře: 0
GPUI Component je open-source Rust knihovna rozšiřující framework GPUI o více než 60 moderních, nativních a multiplatformních UI komponent. Staví na deklarativním přístupu, stateless renderování a jednoduchém API inspirovaném Reactem či Yew. Díky optimalizovanému výkonu, podpoře témat a flexibilním layoutům umožňuje rychlý vývoj desktopových aplikací, jako je například trading nástroj Longbridge Pro. Knihovna je licencována pod Apache 2.0 a dostupná na GitHubu.