Přejít k navigační liště

Zdroják » JavaScript » Mozillí zdroje pro HTML5 herní vývojáře

Mozillí zdroje pro HTML5 herní vývojáře

Články JavaScript

Přehled nástrojů pro herní vývojáře, který sestavili lidé z Mozilly.

Tento článek je zkráceným překladem článku Resources for HTML5 game developers, který napsali Jason WeathersbyChris Heilmann a Victor Porof a je zde uveden pod licencí CC BY-SA 3.0.

Kde začít

Při tvorbě hry založené na HTML5 musíte provést řadu voleb, volbou editoru počínaje a rozhodováním mezi Canvas 2d, WebGL a SVG konče. Řadu užitečných informací pro začátek najdete na Mozilla Development Network v sekci Game development.

Nástroje

Nástrojů pro vývoj v HTML5 je celá řada a některé z nich jsou součástí sady vývojářských nástrojů pro Firefox, např. JavaScript Debugger, Style Editor, Page Inspector, Scratchpad, Profiler, Network Monitor a Web Console.

Canvas Debugger

V aktuálním Firefoxu (Firefox 31) najdete Canvas Debugger.

canvasdebugger

Umožní vám sledovat všechna volání API canvasu, který byla použita pro vykreslení aktuálního snímku canvasu. Je užitečný jak pro tvorbu WebGL her, tak pro hry založené na Cavas 2D. Víc informací najdete v článku Introducing the Canvas Debugger in Firefox Developer Tools.

captainrogers

Shader Editor

Při tvorbě WebGl her je užitečné mít možnost otestovat a upravovat shader, zatímco vaše aplikace běží. To vám umožní Shader Editor. Více se o něm dočtete v článku Live editing WebGL shaders with Firefox Developer Tools a na MDN stránce Shader Editor.

ShaderEditor

Web Audio Editor

Aktuální verze Firefoxu Aurora (32) obsahuje editor pro Web Audio, ten umí zobrazit grafickou reprezentaci audio nodů a jejich spojení v aktuálním AudioContextu.

Pokud začnete používat Web Audio, rozhodně si přečtěte článek Writing Web Audio API code that works in every browser. Více informací o editoru najdete v článku Introducing the Web Audio Editor in Firefox Developer Tools a na MDN.

webaudioeditor

Network Monitor

Sledování dopadu vaší hry na síťový provoz je nezbytností, zejména pokud budou uživatelé používat mobilní zařízení. Network Monitor vám umožní síťové požadavky vizuálně sledovat.

networkmon

Navíc ho můžete použít pro porovnání chování cachované a necachované aplikace.

networkcache

Více se o něm dočtete na MDN.

Web IDE

Můžete volit mezi hromadou editorů (např. Sublime, Eclipse, Dreamwaver). Pravděpodobně již máte nějaký ten váš oblíbený. Pokud chcete vyzkoušet vývoj přímo v prohlížeči, podívejte se na Web IDE, které se nedávno objevilo v nočních verzích Firefoxu. Více se o Web IDE dozvíte v článku WebIDE Lands in Nightly.

webide

Komentáře

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentářů
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře

Vite 8 Beta přináší nový bundler Rolldown a zásadní zrychlení buildů

Vite je moderní nástroj pro vývoj webových aplikací, který klade důraz na rychlost a jednoduchou konfiguraci. Umožňuje okamžitý start dev serveru a optimalizované produkční buildy, což urychluje vývoj i nasazení. Verze 8 Beta přináší zásadní změnu díky integraci bundleru Rolldown napsaného v Rustu, který sjednocuje vývojovou a produkční pipeline. Novinka výrazně zrychluje buildy a přináší moderní optimalizace. Součástí jsou také nové funkce pro TypeScript a připravovaný Full Bundle Mode pro rychlejší dev server.

Stack Overflow spouští AI Assist: nový nástroj pro moderní vývojáře

Stack Overflow představil AI Assist, nástroj, který propojuje generativní AI s rozsáhlou databází ověřených znalostí komunity. Platforma, která byla více než 18 let klíčovým zdrojem řešení pro vývojáře po celém světě, tím reaguje na změny ve způsobu práce s informacemi. Cílem AI Assist je zrychlit hledání odpovědí, zvýšit jejich spolehlivost a nabídnout kontext, který pomáhá lépe porozumět problému i řešení. Tento krok odráží trend, kdy se vývojáři čím dál více obracejí na nástroje, které dokážou kombinovat rychlost AI s ověřenými znalostmi komunity. AI Assist se tak stává mostem mezi tradičním Q&A formátem a moderními interaktivními asistenty.

Austrálie vs. sociální sítě: ochrana dětí nebo absurdní regulace?

Různé
Komentáře: 1
Austrálie chystá razantní krok – od prosince 2025 budou děti mladší 16 let muset opustit sociální sítě. Ministryně komunikací Anika Wells ujistila, že vláda se nenechá zastrašit technologickými giganty. Zákon má chránit mladé uživatele před negativními dopady online světa, ale kritici varují, že může vést spíš k obcházení pravidel než k reálné ochraně.