Přejít k navigační liště

Zdroják » Různé » Zapier – dejte propojování API ten správný šmrnc

Zapier – dejte propojování API ten správný šmrnc

Články Různé

Potřebovali jste někdy rychle propojit dvě služby? S pomocí Zapieru se to může stát otázkou několika málo minut. V článku vám možnosti Zapieru představíme.

Nálepky:

Kolik vteřin potřebujete na propojení dvou služeb?

Používali jste někdy služby, nad kterými jste si povzdechli, jak by bylo krásné, kdyby spolu mohly spolupracovat? Jenže pak jste nejspíš zjistili, že ač mají veřejná API, neexistuje žádná aplikace, která by je propojovala a trávit několik hodin psaním aplikace vlastní by vás stálo příliš úsilí. A co kdybyste ony služby dokázali propojit během dvou pěti minut? Líbilo by se vám to? Pokud ano, pak vyzkoušejte Zapier, který představím v dnešním článku.

Pokud chcete se Zapierem rovnou při čtení experimentovat, můžete si zdarma založit účet pomocí tohoto odkazu (tím nejenže dostanete lepší kvótu, než kdybyste se registrovali přímo, ale současně podpoříte autora tohoto článku – v čem to spočívá, se dozvíte už za chvíli).

K čemu všemu se Zapier hodí?

Stačí se podívat na galerii ukázkových zapů (propojení), abyste zjistili, že využití je mnoho. Zapier v tuto chvíli podporuje API od 181 služeb. Propojitelných kombinací, které dávají smysl, je nepočítaně.

Galerie zapů

Galerie připravený propojení (zapů) Zapieru

Zapy v galerii můžete hned začít používat, vyberete si např. zap, který pošle zprávu na Gtalk, kdykoliv někdo provede commit do GitHub repozitáře. Stačí, abyste nakonfigurovali přístup do vašeho GitHub účtu (přes OAuth) a Gtalku a zap je hotový a funkční.

Vytváříme nový zap

Tím ovšem možnosti Zapieru nekončí. Můžete si vybrat kombinaci z podporovaných 181 služeb a vytvořit zap z ní. Tu z dvojice služeb, která událost vyvolá, Zapier nazývá Trigger service. Ta druhá služba, která má na událost zareagovat nějakou akcí, se nazývá Action service.

Zap

Můžeme chtít propojit např. Gmail a Evernote, přičemž budeme chtít z jistých e-mailů automaticky vytvářet poznámky v Evernote. Jako trigger service vybereme Gmail a jako action service Evernote.

Triggery a akce

Spojení dále upřesníme. U Twitter service vybereme jeden z podporovaných triggerů (u Gmailu zvolíme New Email, protože chceme reagovat na nový email) a u Action service vybereme jednu z podporovaných akcí (u Evernote zvolíme Create Note).

Gmail Evernote

Pozn.: Některá z podporovaných API lze použít jako Trigger service i jako Action service (např. GitHub či Twitter), jiná můžete použít jen v jednom případě (např. Foursquare nebo PayPal lze použít jen jako Trigger service).

Filtry

V tuhle chvíli by námi vytvářený zap založil do Evernote poznámku pro každý nový e-mail. To jsme nejspíš úplně nechtěli, raději budeme zakládat poznámky jen pro určité e-maily. K tomu nám poslouží filtrování triggerů.

Nadefinováním filtru můžeme nechat spouštět trigger pouze pro e-maily od určitých odesílatelů, navíc obsahujících nějaké klíčové slovo v subjectu (např. note).

Zap filter

Nastavili jsme tedy vytvoření nové Evernote poznámky pro námi vybrané došlé e-maily. To není vše, ještě můžete určit, jak má být ona poznámka vytvořena. Můžeme nechat vygenerovat nadpis poznámky dle odesílatele a data e-mailu a do těla vložit předmět a obsah e-mailu.

akce

Tím máme zap připravený a můžeme ho uvést do chodu. Bude každých 15 minut kontrolovat náš Gmailový účet a pokud objeví nový e-mail vyhovující našemu filtru, založí pro něj novou poznámku do Evernote.

zap

Všimněte si, že propojení obou API nám zabralo jen několik minut, navíc bychom vůbec nemuseli umět programovat.

Placené tarify

Nic není tak prosté, jak se na první pohled zdá. Zapier je moc šikovná služba na to, aby mohla být kompletně zadarmo. Po založení účtu můžete Zapier používat 14 dní bez limitu a poté se buď spokojíte s free účtem nebo budete muset zaplatit.Placené tarify

Hlavní omezení free tarifu jsou na počet zapů (maximálně jich můžete mít 5), dostupná API (některá API najdete jen v placených tarifech, např. Paypal) a také na počet proběhnutí zapů. Po založení účtu můžete spustit 100 zapů za měsíc. To není zrovna moc, tento limit můžete naštěstí  pomocí gamifikačního systému zvyšovat, maximálně až na 1000/měsíc. Zvyšování není až tak moc těžké. Pokud si založíte účet pomocí mého odkazu, dostanete dalších 100 měsíčně (tj. od začátku jich budete mít 200). Pokud přesvědčíte své známé, aby si i oni vytvořili účet (podobně jako já nyní přesvědčuji vás), dostanete za každého dalších 100 spuštění měsíčně (tento bonus můžete získat maximálně 5x).

Gamifikace Zapieru

Závěr

Zappier je šikovná služba, kterou jistě ocení i vývojáři. Free tarif je sice omezený, ale ne zas na tolik, abychom pro něj nenašli řadu využití.

Speciální dík patří Patricku Zandlovi, díky kterému jsem na Zappier narazil.

Komentáře

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentářů
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře

Přístupnost není jen o splnění norem: nový pohled na inkluzivní design

Přístupnost a inkluze možná nepatří mezi nejžhavější témata digitálního světa – dokud o nich nezačne mluvit Vitaly Friedman. Na WebExpo 2024 předvedl, že inkluzivní design není jen o splněných checkboxech, ale hlavně o lidech. S energií sobě vlastní obrátil zažité přístupy naruby a ukázal, že skutečně přístupný web je nejen možný, ale i nezbytný.

Efektivnější vývoj UI nebo API: Co si odnést z WebExpo 2025?

Různé
Komentáře: 0
Jak snadno implementovat moderní uživatelské rozhraní? Které funkce brzdí rychlost vašeho webu? A kdy raději sami přibrzdit, abychom využitím AI nepřekročili etické principy? Debatu aktuálních dev témat rozdmýchá sedmnáctý ročník technologické konference WebExpo, která proběhne v Praze od 28. do 30. května. Který talk či workshop si rozhodně nenechat ujít? Toto je náš redakční výběr z vývojářských hroznů.

Zapřáhněte AI jako nikdy předtím. Květnová konference WebExpo přivítá hvězdy technologického světa

Od 28. do 30. května 2025 promění pražský Palác Lucerna na tři dny technologická konference WebExpo. Na programu je více než 80 přednášek a workshopů od expertů z celého světa. WebExpo tradičně propojuje vývojáře, designéry, marketéry i byznysové lídry a nabízí praktické dovednosti, strategické myšlení a přináší nejnovější trendy nejen v oblasti AI.