Přejít k navigační liště

Zdroják » Články » Strana 98 » Strana 98 z 174

Články strana 98 z 174

Články Různé

S překlepy se potkáváme denně a jejich automatická oprava je už přirozenou součástí nových nástrojů („Did you mean?“ v Google, případně návrhy na opravu ve Wordu při psaní dokumentu). V článku si ukážeme, jak strojově rozpoznat překlepy a dva základní algoritmy použitelné pro jejich detekci.

Články PHP, Různé

V předchozích dnech vzbudil v PHP komunitě pozornost a vlnu diskusí text Eda Finklera „The MicroPHP Manifesto“. Autor v něm upozorňuje, že ne každému a ne na všechno se vždy a univerzálně hodí velké frameworky, jako jsou Symfony nebo Zend. A je při tom radikální, jak už manifesty bývají…

Články PHP, Různé

Enum, enumerated nebo česky výčtový typ je datový typ, jehož použití na správném místě nám může pomoci zjednodušit návrh aplikace a učinit ho elegantnějším. Výčtové typy slouží k definici skupin předem známých hodnot a umožnění následné typové kontroly (Rudolf Pecinovský – Návrhové vzory). Výhody výčtového typu můžeme využívat i v návrhu PHP aplikace, pokud překonáme jisté obtíže s implementací.

Články Různé

… protože kdo nepředpovídá, jako by nebyl. Co se tedy za uplynulý rok povedlo a co se povede v roce příštím? Shrneme si to podstatné pro webový vývoj, trošku zkorigujeme pro zdejší podmínky, a za rok se tomu budeme moci společně zasmát. Anebo…?

Články Různé

Blíží se Nový rok. Znamená to nejen přetečení kalendáře, ale i vlnu novoročních předsevzetí, které většina z nás stejně nedodrží, a ten zbytek si je ani nedá. Přesto bych tu měl jeden tip na takové vhodné předsevzetí – přinejmenším k úvaze, když nenajdete odvahu k realizaci.

Články Různé

V článku si probereme možnosti, jak optimalizovat rychlost načítání webové stránky v prohlížeči nezávisle na výkonnosti samotné aplikace na serveru. Tématem dne je optimalizace komunikace mezi serverem a prohlížečem, kešování a efektivita kódu, který prohlížeč zpracovává. Představíme si i některé užitečné nástroje.

Články Různé

ECMAScript 5.1 (ES5.1) je poslední verzí ECMAScriptu, standardu, na kterém je postaven JavaScript. Podobně jako u HTML5 je i ES5 standardizací existujících implementací a rozšíření jazyka. Jednou z nich je například strict mode, o němž jsme už psali. V článku si představíme některé další novinky verze 5.1.

Články Různé

Při práci s daty reálných lidí můžeme narazit na problém určení jejich pohlaví. Pokud chceme použít například personalizované oslovení „vážená paní / vážený pane“, musíme mít informace o pohlaví uložené v záznamech, nebo se je můžeme pokusit určit. V článku si ukážeme takový algoritmus na určování pohlaví.

Články Různé

Před časem jsme zopakovali anketu mezi vámi, našimi čtenáři, abychom věděli, kdo jste, co děláte a jak. Pojďme se společně podívat na výsledky, na to, co jste o sobě prozradili, na to, jak se složení od loňského roku proměnilo, a jestli z toho můžeme něco vyvodit.

Stav SIMD v Rustu v roce 2025

Různé
Komentáře: 1
SIMD - neboli Single Instruction, Multiple Data - znamená, že procesor může jednou instrukcí zpracovat více datových prvků najednou. Typicky to znamená, že místo sčítání dvou čísel přičtete dvě sady čísel paralelně. To může přinést výrazné zrychlení například při zpracování obrazu, audia nebo numerických výpočtů. Pokud již SIMD znáte, tato tabulka je vše, co budete potřebovat. A pokud s SIMD teprve začínáte, tabulku pochopíte do konce tohoto článku

GPUI Component: moderní Rust GUI komponenty pro cross-platform desktop aplikace

Různé
Komentáře: 0
GPUI Component je open-source Rust knihovna rozšiřující framework GPUI o více než 60 moderních, nativních a multiplatformních UI komponent. Staví na deklarativním přístupu, stateless renderování a jednoduchém API inspirovaném Reactem či Yew. Díky optimalizovanému výkonu, podpoře témat a flexibilním layoutům umožňuje rychlý vývoj desktopových aplikací, jako je například trading nástroj Longbridge Pro. Knihovna je licencována pod Apache 2.0 a dostupná na GitHubu.