V závěrečném dílu seriálu o Sphinx Search vám ukážu několik tipů a doporučení, které se do seriálu nevešly a kterými bych vás chtěl nasměrovat při řešení konkrétních problémů, na které můžete narazit.
Články strana 76 z 174
V současné době je k dispozici veliké množství různých PHP frameworků, které usnadňují práci při tvorbě webových aplikací. Všechny mají specifické vlastnosti a ne vždy je úplně snadné zvolit ten pravý. Problém nastává ve chvíli, kdy chce programátor najít nějaký hromadný srovnávací test a podle něj se rozhodnout, který framework využít.
Dobré fulltextové vyhledávání pro češtinu nemusí nutně znamenat investici do proprietárních knihoven a slovníků. Nevěříte? Zkusím vás přesvědčit! Ukážeme si, jak nakonfigurovat Elasticsearch pro fulltextové vyhledávání v českých textech.
Vítejte u druhého dílu tutorialu o automatizačním nástroji Gradle. Filozoficko-marketingovou masáž jsme si odbyli v minulém článku, takže je čas si vyhrnout rukávy: let’s get our hands dirty!
V tomto článku bych chtěl představit hlavní výhody a nevýhody PHP frameworku Symfony2. Osobně věřím, že Symfony2 se zanedlouho stane nejpoužívanějším PHP frameworkem na světě pro střední a větší aplikace a weby.
Dnes si ukážeme, jak pokládat Sphinxu dotazy z vlastní aplikace pomocí Sphinx API, jaké jsou možnosti vyhledávání, jak výsledky filtrovat, třidit… Součástí Sphinx Search je API pro PHP, Perl, Python, Ruby a Javu. Já to ukážu na příkladu PHP.
Největší novinkou právě vydané verze PHP je operátor yield, který dovoluje pozastavit provádění funkce a od stejného místa pokračovat později. Kromě toho přibylo několik příjemných syntaktických novinek a řada nových funkcí. Některé zátěže minulosti byly také označeny jako zastaralé nebo byly přímo odstraněny.
Kniha je pro začátečníky a mírně pokročilé v AngularJS. Předpokládá se znalost JavaScriptu a HTML. Pokročilá témata jsou probrána jen lehce nebo v ní vůbec nejsou.
Před několika lety, když jsme v naší firmě přecházeli na Git, řešili jsme, jak ho vhodně začlenit do infrastruktury, a zvolili jsme řešení založené na softwaru Gitolite. Dnes ale máme více možností a podrobněji se podíváme na Atlasian Stash.
Když jsem se před časem poprvé ponořil do světa WebGL, začínal jsem na zelené louce. Kdybych chtěl mít rychle nějaký výstup, jistě bych sáhl po hotovém řešení, poskytujícím přímo graf scény (například vynikající three.js). Já chtěl ale vědět, jak a proč ty věci fungují; každou funkci si vyzkoušet a pochopit její účel. Své poznatky budu sepisovat, kdyby se náhodou někomu hodily…