Přejít k navigační liště

Zdroják » Články » Strana 64 » Strana 64 z 174

Články strana 64 z 174

Články Různé

Nedávno jsem v práci prezentoval, jaké přínosné věci používáme na aktuálním projektu. Vyzkoušeli jsme si spoustu zajímavých nástrojů a praktik a v podstatě to byla taková laboratoř, kdy ty funkční záležitosti použijeme na dalším projektu.

Databáze
Články Databáze

V dnešnej dobe plnej webových frameworkov, databázových knižníc a ORM by som tak trochu čakal, že webov náchylných na SQL Injection už nebude veľmi veľa. Opak je však pravdou a zaútočiť na tieto weby pomocou SQL Injection už môže naozaj ktokoľvek, stačí mu len vhodný nástroj a trochu trpezlivosti.

Články PHP

Tato kniha mě zaujala především tím, že se snaží přiblížit jazyk PHP úplným začátečníkům. Osobně si myslím, že je to nesmírně složitý úkol. Proto jsem se rozhodl podívat se na tuto knihu podrobněji. A jak si podle mého názoru kniha stojí? Čtěte dále!

Články Databáze, PHP

V předchozích třech dílech seriálu se ukázalo, že tak velké téma není úplně jednoduché obsáhnout na tak relativně malém prostoru. Trochu neplánovaně proto přidávám další článek, který volně navazuje na seriál PHP v cloudu. Věnovat se budeme především práci s databázemi v cloudu a jaké jsou možnosti.

Články PHP, Různé

Jakub Vrána napsal minulý týden „V čem je PHP navrženo lépe než Java“. Tento článek vznikl jako komplement a uvádí některé důvody, proč bych dal Scale přednost před Javou nebo PHP. Je to nefér porovnání, neboť Scala zřejmě vznikla i na základě toho, co autor považoval na Javě za nevhodně vyřešené.

Stav SIMD v Rustu v roce 2025

Různé
Komentáře: 1
SIMD - neboli Single Instruction, Multiple Data - znamená, že procesor může jednou instrukcí zpracovat více datových prvků najednou. Typicky to znamená, že místo sčítání dvou čísel přičtete dvě sady čísel paralelně. To může přinést výrazné zrychlení například při zpracování obrazu, audia nebo numerických výpočtů. Pokud již SIMD znáte, tato tabulka je vše, co budete potřebovat. A pokud s SIMD teprve začínáte, tabulku pochopíte do konce tohoto článku

GPUI Component: moderní Rust GUI komponenty pro cross-platform desktop aplikace

Různé
Komentáře: 0
GPUI Component je open-source Rust knihovna rozšiřující framework GPUI o více než 60 moderních, nativních a multiplatformních UI komponent. Staví na deklarativním přístupu, stateless renderování a jednoduchém API inspirovaném Reactem či Yew. Díky optimalizovanému výkonu, podpoře témat a flexibilním layoutům umožňuje rychlý vývoj desktopových aplikací, jako je například trading nástroj Longbridge Pro. Knihovna je licencována pod Apache 2.0 a dostupná na GitHubu.