Komentáře k článku
HTML5 offline webové aplikace

Úvod do tvorby offline webových aplikací z populární knížky Marka Pilgrima Dive into HTML5. Naučíte se psát základní manifest a předvedeme vám offline verzi hry halma.
Úvod do tvorby offline webových aplikací z populární knížky Marka Pilgrima Dive into HTML5. Naučíte se psát základní manifest a předvedeme vám offline verzi hry halma.
Super
Diky, moc dobre napsany na zajimavy tema.
Skoda opet, ze MS si razi vlastni cestu a standarty mu nic nerikaji.
Re: Super
Ale rikaji, ma je na stozaru pred barakem.
Cachování
No já teda nevím, posledně když jsem se hrál s cachováním, tak jsem zjistil, že je to k ničemu. Jediná Opera se znovu neptala serveru, když bylo dané, ať se to cachuje po několik hodin. Ostatní se ptali, jeslti se od poslední doby modifikovaly… :-(
Prečo?
Načo toto celé, keď to isté sa dá naprogramovať pomocou HTML4? Javascript sa musí použiť aj v HTML4 aj HTML5, takže v čom vlastne spočíva rozdiel? V HTML5 elementoch? Ďalšia vec, že pokiaľ sa nepoužije niečo serverové, napr. PHP, tak je to použiteľné offline bez problémov. Pýtam sa to preto, lebo sa v tejto oblasti nepohybujem (zatiaľ) a zdá sa mi to ako ísť na autobus lietadlom a nie pešo.
Osobne by som nepovedal offline hra v HTML5, ale hra v Javascripte. Alebo sa mýlim?
Re: Prečo?
Napsat sice muzes, ale nemas jak prohlizeci rict, ze se tvoje app sklada prave z „tehle“ souboru. To nemusi byt problem, pokud jde o neco trivialniho (jedno html + nejaky js + css …), ale pokud bys mel rozsahlejsi vec, tak jednoduse nedonutis nijak rozumne prohlizec, aby si to sosnul a hlavne uchoval lokalne. Jednoduse se ti bude dit, ze pokud si to nekdo otevre a bude bez konektivity, tak mu prohlizec vynada, ze to ci ono nema.
Samo, muzes to zabalit do zipu a rict „nekam si to rozbalte“, ale to postrada tu krasu toho, ze blbej user vubec nemusi tusit – jednoduse si „otevre“ web, a ono to funguje.
Re: Prečo?
Prohlížeče budou veškeré HTML4 stejně brát jako HTML5 (a ty, které to tak dosud nedělají, budou), takže HTML4 neHTML4, je to HTML5. Aspoň z pohledu prohlížeče. No a to v čem je rozdíl, je poznat z prvních 80% článku, doporučuji přečíst. Tolik k verzi
Ad skriptování. Tuto hru nelze vytvořit v HTML bez JavaScriptu, ale stejně tak ani v JavaScriptu bez HTML (nebo nějakého jiného markupu), je to HTML+JS hra. Tolik k technologiím. Terminologicky se pod termínem „HTML5 aplikace“ prakticky bez výjimky schovává HTML5+JS(+CSS – většinou) aplikace. Bude to ještě nějaký čas matoucí, ale zvykněte si na to, takhle se tomu říká a říkat bude.
Velikost cache
Je nějak omezena velikost cache pro ukládání souborů?
Re: Velikost cache
http://grinninggecko.com/developing-cross-platform-html5-offline-app-1/