Přejít k navigační liště

Zdroják » Různé » GopherCon UK 2018

GopherCon UK 2018

Články Různé

Poznámky z londýnské konference o programovacím jazyce Go. Den prvý.

Nálepky:

Text vyšel původně na webu autora.

London Calling

Konference o golangu se konala ve dnech 1. – 3. srpna v Londýně a ne jen tak ledaskde, ale přímo v The City, v prostorách bývalého pivovaru z 18. století, The Brewery. Luxusní místo pro konferenci.

První den byly workshopy (kterých jsem se neúčastnil) a pak dva dny klasických přednášek (to je gró, proč na konference chodím). No a samozřejmě, sociální události (kterým se, jakožto introvert, striktně vyhýbám).

Thursday’s Child

Celkově mi čtvrteční přednášky přišly slabší než ty páteční. Možná je to i záměr organizátorů?

🔑 You Might Be a Go Contributor Already and Not Know It

Úvodní keynote Aditya Mukerjeeho (@chimeracoder) se točila kolem různých způsobů kontribuce – jako gopher (fanoušek Golangu) můžete:

Obecně, budování a participace na Golang komunitě bylo téma, které se rekurentně na konferenci vracelo.

👍 Three Billy GOats Gruff – a developer’s tale from VMs to serverless

Občas mají přednášky obskurní názvy, ovšem tahle byla dobrá. Michael Hausenblas (@mhausenblas) prezentoval přechod z jednoduchého monolitu (majícího 2 goroutines) přes rozpad stejné funkcionality do kontejnerovaných micro-servis (běžících na Kubernetes) a skončil u serverless funkcí (implementovaných jako AWS Lambdas).

Michael pracuje v Red Hatu (a tudíž OpenShift), takže nepřekvapí, že jeho doménou byly hlavně kontejnery (v Lambdách měl dokonce jeden anti-pattern), ale jeho prezentace pěkně a jednoduše ukázala, jak by taková transition mohla vypadat.

😐 Broadcasting Channels: Writing a timeout-aware abstraction to enable asynchronous fanout in Go

Sean Kelly (@StabbyCutyou) má hodně rád svého psa – jeho slidy se jím jenom hemžily. Nicméně celkem vtipné to bylo. Sean si jen tak pro radost (a studium) naimplementoval broadcasting pomocí channels.

V podstatě bylo vyznění jeho přednášky víc o Enterprise Integration Patterns (ačkoliv je nikde explicitně nezmínil), než o Go (kterého stejně moc neukázal). I když si původně myslel, že to bude jednoduché, tak se postupně dopracoval k věcem jako Error Queue Channel, re-tries, time-outs atd. Prostě to, co je v EIP už dávno vyřešené.

👍 Orchestration of microservices

Bernd Rücker (@berndruecker) je spolu-zakladatel workflow enginu Camunda. Ani v jeho případě nebyla přednáška moc o Go, jako spíš o BPMN, workflow enginech a problémech distribuovaných architektur. Pokud do toho posledního něco málo děláte, asi by vás v jeho prezentaci nic moc nepřekvapilo, ale přednáška byla vtipná a svižná.

Dva, tři nejzajímavější body zahrnovaly:

  • Strategie pro Fallacies of distributed computing (ignore | re-throw error | retry | stateful retry)
  • Konzistence – těžký problém všech distribuovaných architketur. Tady mě pobavila hláška „Grownups don’t use distributed transactions“. 😁 Lepší je použít kompenzace (Saga pattern).
  • Orchestrace a Choreografie – choreografie zatemňuje viditelnost procesu, tj. je obtížnější a víc náchylná k (designovým) chybám.

👎 Component and integration tests for micro-services

Jednoznačně nejslabší přednáška celé konference – Dmitry Matyukhin měl prvně dlouhé intro pro začátečníky o základech testování a pak se podělil o to, jak napsali nějaké služby v Go, ale testovali je… v Ruby!?! Takže místo Golangu jsme koukali, jak se dělá BDD v Cucumber 😩 Já jsem tedy valil oči a přemýšlel, jestli si chlapec nespletl konferenci.

👍 Documenting Go Code with Beautiful Tests

Přednáška Pawła Słomky (@pawel_slomka) byla jedna z nejtechničtějších a taky nejvtipnějších toho dne: hodně jsem se zasmál jeho vtipu o Schrödinger’s TDD – is it TDD alive, or dead? 😹

Ohledně testování v Go zmiňoval:

Paweł byl jediný, s kým jsem si na konferenci pokecal – jednak jsem chtěl něco dovysvětlit ohledně těch check functions a jednak jsme probrali běhání maratonů.

🔑 Code, Content, & Crafting Your Voice

Závěrečná keynote Amy Chen (@TheAmyCode) byla velmi… milleniálská. Jak formou, tak obsahem. Doporučuju, pokud chcete budovat svůj personal brand. Zejména formou YouTube kanálů a všech těch moderních sociálních sítí, bez kterých Generace Y nedokáže žít. Možná, že Amy je dobrá kodérka… ale já to zjišťovat nebudu.

Nicméně, abych to úplně nezahodil, jeden dobrý bod tam byl – pokud chcete být jakkoli virtuálně přítomni ve veřejném prostoru, tak prvotní by mělo být si definovat identitu – jak se chcete prezentovat, jak chcete, aby vás vaše audience vnímala. Aneb „Followers follow your identity.“

Friday I’m in Love

Na přednášky ze (zajímavějšího) druhého dne GohperConu se podíváme v příštím článku. Plus nějaké celkové shrnutí konference.

Mind Map

Komentáře

Odebírat
Upozornit na
guest
1 Komentář
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
defectus

Díky moc za report.
Chystám se v říjnu do Florencie na gitlab.io, několik přednášek co byly na gopherconuk tam také zazní, tak snad to nebude jen repete :-)

Těšil bych se i na druhý díl, ale ten už je publikovaný na blogu autora :-)

Cesta URL: co se děje, než se načte webová stránka

Když do adresního řádku prohlížeče napíšete webovou adresu a stisknete Enter, spustí se fascinující řetězec procesů, které propojují váš počítač s celým světem. Od překladu doménového jména na IP adresu, přes navázání šifrovaného spojení, až po vykreslení každého pixelu na obrazovce - to všechno se odehraje během zlomků sekundy. Pojďme se podívat, co se mezitím děje pod kapotou webu.

Stav SIMD v Rustu v roce 2025

Různé
Komentáře: 1
SIMD - neboli Single Instruction, Multiple Data - znamená, že procesor může jednou instrukcí zpracovat více datových prvků najednou. Typicky to znamená, že místo sčítání dvou čísel přičtete dvě sady čísel paralelně. To může přinést výrazné zrychlení například při zpracování obrazu, audia nebo numerických výpočtů. Pokud již SIMD znáte, tato tabulka je vše, co budete potřebovat. A pokud s SIMD teprve začínáte, tabulku pochopíte do konce tohoto článku