Přejít k navigační liště

Zdroják » Různé » DevFest Praha 2013 – od vývojářů pro vývojáře

DevFest Praha 2013 – od vývojářů pro vývojáře

Články Různé

Dne 23. listopadu se v Národním domě na Vinohradech uskutečnil vývojářský festival pořádaný GUG.cz, ve spolupráci s českou pobočkou Google, DevFest Praha 2013. Na druhý ročník této oblíbené developerské akce se přišlo podívat za celý den více než tisíc návštěvníků. Co bylo k vidění? Na to se teď podíváme společně.

Nálepky:

Celý program DevFestu byl doslova nacpaný k prasknutí. Návštěvníci měli možnost si vybrat z celkem tří přednáškových místností, v nichž renomovaní odborníci přednášeli o současných trendech ve vývojářském světě. K dispozici byla také workshopová místnost a pochopitelně – jak již jsme na DevFestu zvyklí – bohatý doprovodný program.

devfest_2013_highres-1

Dorazilo tisíc návštěvníků. Na akci spolupracovalo asi 40 organizátorů.

S doprovodným programem si letos organizátoři opravdu vyhráli. Již v úvodní keynote, která se odehrávala v duchu divadelního vystoupení, jsme byli přeneseni do rudolfínské Prahy. Dozvěděli jsme se, že my – návštěvníci – budeme mít možnost během festivalu otestovat svůj um nejrůznějšími úkoly, a jejich úspěšným plněním pomáhat trochu potřeštěnému alchymistovi dokončit tajemný přístroj, který by měl umět svému majiteli splnit jakékoliv přání.

devfest_2013_highres-12

Hlavní organizátor Tomáš Jukin v roli rudolfínského alchymisty.

Všechny přednášky se pochopitelně stihnout nedaly, ale z konverzací s dalšími návštěvníky jsem si udělal docela přesný obrázek o tom, jaká byla jejich úroveň. Jako člověk, který se hned z počátku nechal strhnout doprovodným programem, jsem navštívil dvě přednášky, a to Dart 1.0, ve které nám Filip Hráček z Googlu představil základy jazyka Dart, a pak jsem si vyposlechl příspěvek od Jakuba Nešetřila o tom, že API by mělo především sloužit jako rozhraní mezi lidmi. Obě tyto přednášky byly zajímavé a oba přednášející dokázali účastníky konference zaujmout, o čemž vypovídalo i množství dotazů na konci každé z nich. Co se ostatních příspěvků a prezentujících (např. František Fuka, Michal Špaček, Robin Pokorný a další) týče, všichni, s nimiž jsem měl tu čest hovořit, byli spokojení. Co víc si tedy přát?

devfest_2013_highres-5

Hlavní sál Národního domu na Vinohradech. Nejeden z návštěvníků konference sem chodil do tanečních.

Kromě stanovišť s úkoly pro celokonferenční hru mohli zájemci vyzkoušet RetroGamingHall s dnes již téměř zapomenutými (ale v našich srdcích stále žijícími) legendami světa počítačových her (nic se nevyrovná pocitu po tolika letech opět v roli Maria odstřelit otravnou houbu).

devfest_2013_highres-22

V RetroGamingHallu bylo tématické příšeří.

K vidění bylo velké množství technických vychytávek a gadgetů. Když pomineme výstavu toho nejnovějšího, co může android ukázat v rámci své mobilní a tabletové technologie (a že toho není vůbec málo), za zhlédnutí a vyzkoušení rozhodně stála například koule Sphero nebo DJI Phantom. Ti šťastní si taky mohli vyzkoušet (ti méně šťastní mohli pozorovat), jaké to je laserem sestřelit nafukovací balónek.

FailCon

Veřejně prezentovat své neúspěchy není nikdy příjemné. Toho se ale nezalekli pozvaní FailCon řečníci (Eduard Kučera, Pavel Doležal, Alice Nellis, Milan Cais), kteří se s námi podělili o své životní prohry a průsery, které nakonec vedly k úspěchu. Překvapením jistě byli i tři odvážlivci z publika, kteří zcela nepřipraveni vystoupili na pódium a stejně jako pozvaní řečníci nás dokázali inspirovat k tomu, abychom svým „failům“ nepřikládali až takovou vážnost.

Milan Cais z Tata Bojs na FailConu.

Milan Cais z Tata Bojs na FailConu.

FightClub

Úspěchu se také těšila již tradiční soutěž vývojářských týmů FightClub. I přesto, že první a druhé pravidlo FightClubu zní „o FightClubu se nemluví“, zariskuju, a budu doufat, že psát o FightClubu se může. Tento rok se zúčastnily dva týmy (oba programující pro platformu Android), jejichž úkolem bylo plnit úkoly zadané organizátory. Prvním týmem byl již ostřílený účastník předchozích FightClubů – Popocatepetl, který se utkal s týmem 8.5 bitu (za nějž soutěžila poprvé v historii FightClubu dívka). Oba dva týmy si vedly velmi dobře, a i přes to, že aplikace dodaná FightClubem měla drobné nedostatky (za které pravděpodobně mohla temperamentní umělá inteligence Agnes, která má ve zvyku způsobovat pořadatelům problémy, kde se jen dá), věřím, že si diváci přišli na své. Vítězem se stal tým Popocatepetl, tým 8.5 bitu si odnesl cenu divácké oblíbenosti.

devfest_2013_highres-21

Během akce mezi účastníky procházely „bytosti v kostýmech“.

Organizace

DevFest je, jak zdůraznil duchovní otec GUG.cz Dan Franc, konference pořádaná developery pro developery. Žádná profesionální firma, která by se o všechno postarala a zajistila, nebyla oslovena. Ano, byl problém s registrací účastníků, ano, wi-fi připojení nebylo zrovna spolehlivé, ano, NFC kartičky ne vždy obsahovaly informace, které obsahovat měly. Když se ale podíváme na všechno, co fungovalo správně (program, přednášky, RetroGamingRoom, gadgety, Agnes, ochotní organizátoři na každém kroku a vynikající brownies v občerstvovací zóně), musíme jednoznačně říct, že letošní DevFest byl úspěch.

Tomáš Jukin a Jana Moudrá v kostýmech na keynote

Tomáš Jukin a Jana Moudrá v kostýmech na keynote.

Celý organizační tým pod vedením hlavního organizátora, Tomáše Jukina, odvedl obrovský kus práce. Podařilo se jim zajistit plynulost celého programu, pozvat profesionální prezentující a vytvořit pulzující, uvolněnou a přátelskou atmosféru, která panovala po celou dobu festivalu. O kvalitě hovoří také to, že závěrečnou keynote (během které došlo ke spuštění alchymistova přístroje, který se poté vymkl kontrole a začal systematicky demolovat budovu Národního domu) si přišlo poslechnout prakticky stejné množství lidí jako tu úvodní. A to je po dvanácti hodinách přednášek opravdu úctyhodné.

Failwall na který návštěvníci mohli psát, co se jim na akci nelíbí.

Failwall, na který návštěvníci mohli psát, co se jim na akci nelíbí.

Co k tomu dodat? Snad jen to, že doufám, že DevFest pro developery budou v budoucnu dále organizovat developeři. Uvidíme se na DevFestu Praha 2014!

Fotografie: Kateřina Kropáčová

Další ohlasy (aktualizujeme)

Komentáře

Subscribe
Upozornit na
guest
2 Komentářů
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Lamicz

Podle fotek to mi spíš připadá jako sci-fi/fantasy „Googlecon“ :)

Inza

Jinak historicky první video z akce, které zachycuje část úvodní keynote (a které vzniklo ještě BĚHEM akce samotné) je zde http://www.youtube.com/watch?v=OdC6mai7i7M.

Jeho rozšířenou verzi, které obsahuje i závěrečnou keynote, pak naleznete tady: http://www.youtube.com/watch?v=7OJuiJ8MudU

Za obě videa jménem DevFest a GUG.cz děkujeme Dětské Televizi – Redakci Praha 7 a Jendovi Mikšíkovi!

Kromě těchto akčních a rychle dostupných videí budou brzy dostupné i kompletní záznamy ze všech přednášek i obou keynote, který byly nahrávány na „velké“ kamery ;).

Enum a statická analýza kódu

Mám jednu univerzální radu pro začínající programátorty. V učení sice neexistují rychlé zkratky, ovšem tuhle radu můžete snadno začít používat a zrychlit tak tempo učení. Tou tajemnou ingrediencí je statická analýza kódu. Ukážeme si to na příkladu enum.