Přejít k navigační liště

Zdroják » Archivy pro Vít Kotačka » Autoři » Strana 2 » Strana 2 z 4

Archiv autora: Vít Kotačka

Poslední roky píšu micro-services v Golangu pro cloudovou infrastrukturu. Předtím jsem (sekvenčně) programoval 2 roky v JavaScriptu, 3 roky v PHP a 12 let v Javě. Paralelně k tomu jsem 8 let fungoval jako Team/Technical Leader. Píšu technologický blog SoftWare Samuraj, kde se věnuji různým aspektům z oblasti SW engineeringu.

Různé
Články Různé

Práce s buffery ve Vimu může být pro začátečníka, ba i středně pokročilého uživatele, trochu náročná. Ať už jde o to, jaké buffery jsou vlastně k dispozici, přes otevření toho správného bufferu, až po umístění bufferu ve správném okně na správném místě. Pojďme se na to podívat.

Články Různé

Po 3⁄4 roce práce v Golangu jsem se vrátil na chvíli k Javě. Doufám, že jen dočasně. Protože, když člověk na dostatečně dlouhý čas vypadne z prostředí, kde dlouhodobě pobýval, a vrátí se zpět, najednou mu dojde, jak jsou některé věci obskurní. A jak některé věci, které byly vymyšleny s nejlepšími úmysly pomáhat, ve skutečnosti práci zatemňují a ztěžují. Je to, jako když žijete v prasečáku a už si pak neuvědomujete, že prasata smrdí.

Různé
Články Různé

Tenhle článek jsem chtěl napsat už několik let. Pořád jsem to odkládal s tím, že časem ještě získám víc zkušeností a tak to bude mít větší, komplexnější váhu. Že pořád na to bude jednou dost času. Ale tak to v životě nechodí… jednou přijde čas a uvědomíte si, že věci, která vás kdysi extrémně přitahovaly, vám najednou nic neříkají. A že pokud to neuděláte teď, tak už to neuděláte nikdy.

Články Různé

Co se týká softwarového vývoje, logování je jedna z nejvíce zanedbávaných oblastí. Samozřejmě, pokud nejde o něco naprosto amatérského, tak je logování v každé aplikaci. Stejně tak, aby člověk pohledal vývojáře, který si během programování nevypisuje na konzoli potřebné runtime informace.

Cesta URL: co se děje, než se načte webová stránka

Když do adresního řádku prohlížeče napíšete webovou adresu a stisknete Enter, spustí se fascinující řetězec procesů, které propojují váš počítač s celým světem. Od překladu doménového jména na IP adresu, přes navázání šifrovaného spojení, až po vykreslení každého pixelu na obrazovce - to všechno se odehraje během zlomků sekundy. Pojďme se podívat, co se mezitím děje pod kapotou webu.

Stav SIMD v Rustu v roce 2025

Různé
Komentáře: 1
SIMD - neboli Single Instruction, Multiple Data - znamená, že procesor může jednou instrukcí zpracovat více datových prvků najednou. Typicky to znamená, že místo sčítání dvou čísel přičtete dvě sady čísel paralelně. To může přinést výrazné zrychlení například při zpracování obrazu, audia nebo numerických výpočtů. Pokud již SIMD znáte, tato tabulka je vše, co budete potřebovat. A pokud s SIMD teprve začínáte, tabulku pochopíte do konce tohoto článku