Přejít k navigační liště

Zdroják » Zprávičky » Kinect: Microsoft miluje své hackery

Kinect: Microsoft miluje své hackery

Zprávičky Různé

Soutěž o 2000 dolarů pro autora prvního open-source driveru k MS Kinect už několik dní zná svého vítěze. Výherce nakonec obdržel 3000 USD a další 2000 dostala nadace EFF.

Driver ke Kinectu už první nadšenci použili – např. lidé z CrunchGear pomocí Kinectu simulují MS Surface na libovolném povrchu či multitouch trackpad. (Další ukázky, např. na KinectHacks: piano, gravitace, 3D kreslení, rozpoznávání objektů, multitouch, …)

Možnosti využití takového zařízení jsou široké a zajímavé. Stejně tak zajímavá je i diskuse o celé záležitosti s „hackováním ovladače.“ Někteří komentující (viz) nedokáží vystoupit ze zajetého myšlenkového schématu, v němž je Microsoft ten zlý, kterému je potřeba překazit jeho byznys, a k tomu je dovoleno použít všech prostředků. Následné oznámení, že Kinect zůstane otevřený, mohou brát jako vítězství hackerů nad zlým kolosem.

Tento myšlenkový stereotyp poněkud nabourává komentář na OS News, v němž autor tvrdí, že Microsoft ve skutečnosti má takové „kutily“ rád a podporuje je. Přináší zároveň několik argumentů na podporu svého tvrzení.

Zaprvé: Microsoft neprodává Kinect se ztrátou. Prototyp sice stál 30 000 USD, ale dnes má MS zařízení, které prodává za 150 USD a neprodělává. Samosebou by bylo fajn, kdyby všichni majitelé Kinectu kupovali víc her, ale pokud si koupí Kinect k tomu, aby s ním ovládali jiný hardware, nebude to ztráta Microsoftu.

Jako druhý argument uvádí, že MS plánuje použít technologii Kinectu do dalších zařízení a v budoucnu jej pravděpodobně licencuje např. výrobcům televizí či monitorů. A jaký lepší argument pro podporu prodeje licence mohou mít, než armádu technologických nadšenců a jimi vytvořené prototypy a ukázky schopností Kinectu pro neherní zařízení?!

Jako třetí argument pro podporu tvrzení, že Microsoft vlastně hacknutí Kinectu podporuje, uvádí autor jednoduchost celého protokolu, takže výsledný ovladač vznikl v řádu hodin. Připadá vám to jako vysoce chráněné zařízení? ptá se autor.

Nevyřčena zůstala v článku otázka: Co je pravděpodobnější? Že MS dal na trh zařízení, v němž nedopatřením zapomněl na zašifrování přenášených dat a znesnadnění použití kdekoli jinde, nedopatřením k němu dal standardní USB konektor i protokol, a donucen tlakem okolností a svobodné komunity musel prohlásit, že Kinect zůstane otevřený – nebo že MS ve skutečnosti toto „hacknutí“ nevadí, (stejně jako nikdy nebránil technicky ani fakticky šíření „hacknutých ROM s Windows Mobile“), a že jej do jisté míry i vítá (i když to oficiálně nemůže přiznat), protože díky tomuto „otevření“ vznikne velké množství různých aplikací, a pak bude pro samotný Microsoft snazší licencovat Kinect dalším výrobcům spotřební elektroniky i mimo herní trh?

Úvodní právní bububu pak vypadá jako standardní součást hry, mající za účel zvýšit zájem a udělat Kinect přitažlivým i pro zapřísáhlé MS odpůrce, kteří svou snahou udělat MS něco natruc vlastně v důsledku – hráli podle jeho not.

Komentáře

Odebírat
Upozornit na
guest
6 Komentářů
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Aleš Roubíček

Z rozhovoru s VP pro zábavní zařízení vyplývá, že nešlo o hacknutí, ale že USB port zařízení byl otevřený by design. O hacknutí by se prý jednalo, kdyby někdo prolomil algoritmy uvnitř zařízení, které vyhodnocují obdržené signály (video, audio). A to se nestalo. Prý také podporují akademická pracoviště na různých univerzitách v hraní si s Kinectem jako vstupním zařízením budoucnosti i na jiné aplikace než jsou hry. :)

vtech

Prave, ze je to potreba zduraznovat stale dokola, protoze to vetsina lidi porad nechape a omyla nesmysly z televize.

František Kučera

„Microsoft miluje své hackery“

Stejně jako vítá softwarové piráty, protože pro něj znamenají masu uživatelů, kteří umějí pracovat s jeho softwarem a budou ho vyžadovat např. při nástupu do zaměstnání. Zároveň ale vytváří (společně s organizacemi typu BSA) atmosféru strachu – a situaci, kdy téměř všichni jsou hříšníci (kdo nikdy neukradl žádný software, ať se přihlásí :-)

Proto mám radši svobodný software (a firmy, které ho vyvíjejí) – pro jeho upřímnost a férovost – otevřeně vítají všechny uživatele, i ty neplatící, a netváří se, že kdo nezaplatil je hajzl a zločinec.

ET

Zda se mi to nebo to nebude kvuli latencim „zatim“ moc pouzitelny ?

Paulos

No, záleží jak k čemu. Real-time FPS střílečky s tím hrát asi nepůjdou, ale teď jsem viděl příspěvky dvou lidí, co Kinect mají a prý je dokáže „dokonale rozhýbat“.

Přístupnost není jen o splnění norem: nový pohled na inkluzivní design

Přístupnost a inkluze možná nepatří mezi nejžhavější témata digitálního světa – dokud o nich nezačne mluvit Vitaly Friedman. Na WebExpo 2024 předvedl, že inkluzivní design není jen o splněných checkboxech, ale hlavně o lidech. S energií sobě vlastní obrátil zažité přístupy naruby a ukázal, že skutečně přístupný web je nejen možný, ale i nezbytný.

Efektivnější vývoj UI nebo API: Co si odnést z WebExpo 2025?

Různé
Komentáře: 0
Jak snadno implementovat moderní uživatelské rozhraní? Které funkce brzdí rychlost vašeho webu? A kdy raději sami přibrzdit, abychom využitím AI nepřekročili etické principy? Debatu aktuálních dev témat rozdmýchá sedmnáctý ročník technologické konference WebExpo, která proběhne v Praze od 28. do 30. května. Který talk či workshop si rozhodně nenechat ujít? Toto je náš redakční výběr z vývojářských hroznů.

Zapřáhněte AI jako nikdy předtím. Květnová konference WebExpo přivítá hvězdy technologického světa

Od 28. do 30. května 2025 promění pražský Palác Lucerna na tři dny technologická konference WebExpo. Na programu je více než 80 přednášek a workshopů od expertů z celého světa. WebExpo tradičně propojuje vývojáře, designéry, marketéry i byznysové lídry a nabízí praktické dovednosti, strategické myšlení a přináší nejnovější trendy nejen v oblasti AI.