Nicolas Cannasse ve svém blogu kritizuje Node.js z hlediska optimálnosti využití procesorového času a vhodnosti použití asynchronní architektury. Porovnává použité postupy se svými nástroji haXe a Neko a ukazuja, jak obdobné problémy řešil on.…
Archiv strana 135 z 338
Nový jazyk Monkey slouží k jednoduchému vytváření her pro různé platformy, počínaje HTML5, přes Flash a OpenGL/OpenAL až po Android a iOS. Zdrojový kód v Monkey je překládán do různých jazyků – C++, C#, Java, Javascript…
Součástí moderních webových technologií je i technologie pro 3D grafiku, nazývaná WebGL. Khronos Group vydala finální specifikaci verze 1.0. WebGL zjednodušuje využití HW akcelerace v prohlížečích. Zdroj: TZ Khronos Group
Dohady na téma „který jazyk je lepší“ spolehlivě rozpoutávají flame, přesto taková diskuse, je-li vedena věcně a znalými lidmi, může být zajímavá a přinést relevantní srovnání. O podobnou diskusi na téma PHP vs Ruby…
Prvním registrátorem, který implementoval MojeID (aplikaci OpenID od CZ.NIC) k ověření identity majitele domény, je registrátor GRANSY. Identifikace uživatele pomocí MojeID by měla v budoucnu usnadnit např. autorizaci změn. Zdroj: Blog CZ.NIC
Podle výzkumu agregátoru MeFeedia vzrostl podíl videa na webu ve formátech kompatibilních s HTML5 (H.264, OGG, WebM) v únoru 2011 na 63 procent. Loni v lednu to bylo přitom pouhých 10 %. Výzkum byl proveden na vzorku 30 milionů videí ze…
Když jQuery přibralo do svého jádra funkce .live(), mnoho natěšených programátorů ji začalo okamžitě používat, aniž by se do větší hloubky zabývali tím, jak tato funkce vlastně funguje a o kolik dokáže v některých případech…
Stavem implementace CSS3 v prohlížečích a rozporem mezi přáním vývojářů a realitou se zabývá článek na serveru Impressive Webs.
Právě v těchto dnech byla na adrese empatly.com spuštěna nová webová hra. Hráčům jsou v ní postupně pokládány otázky, na které se musí pokusit odpovědět, pokud možno, stejně jako ostatní soutěžící. Soutěžní otázky jsou organizovány…
Máte hlavu v oblacích? Pro cloud computing to není na škodu. Přijďte se podívat, jak do oblak dostat také Vaše data a aplikace. A využijeme k tomu Google cloud platformu App Engine. Přednáší Tomáš Zvěřina, autor…