Přejít k navigační liště

Zdroják » Zprávičky » Čtyři pravidla režimu „Pište kód každý den“

Čtyři pravidla režimu „Pište kód každý den“

Zprávičky Různé

John Resig (autor jQuery) ve svém článku představuje pravidla pro Write Code Every Day. Johnovým problémem byla řada menších open source projektů, kterým se věnoval ve svém volném čase. To bylo zpravidla o víkendech a výsledek Johna neuspokojoval.

Stanovil si proto následující pravidla:

  1. Budu psát kód každý den. Můžu psát dokumentaci, můžu blogovat nebo psát něco jiného, ale to vše až když napíšu nějaký kód.
  2. Musí se jednat o užitečný kód. Nebude to jen úprava odsazení nebo refaktoring. (To samozřejmě není zakázáno, ale nepočítá se do to každodenního kódu.)
  3. Všechen kód musí být napsán do půlnoci.
  4. Musí se jednat o open source dostupný na GitHubu.

Johnovi se podařilo plnit tato pravidla téměř 20 týdnů a znamenala lepší pokrok v práci na jeho projektech. Jonh vše detailně rozebírá ve svém článku, nejen že udělal mnohem víc práce, ale při té pravidelné činnosti se mu dařilo držet podstatné věci v hlavě a napadaly ho zajímavé věci třeba při procházce nebo ve sprše.

Zkusil někdo z vás něco podobného? Jaké máte zkušenosti?

Komentáře

Odebírat
Upozornit na
guest
4 Komentářů
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
fczbkk

Existujú projekty pre spisovateľov (napr. 750 Words, NaNoWriMo a pod.), ktoré majú za cieľ motivovať ľudí k pravidelnému písaniu textov. Možno by pomohlo, keby existovali podobné projekty aj pre kóderov. Zverejňovali by ich progress, dávali by im achievementy, atď. Neviem, či už niečo také existuje. Ale ak nie, nad GitHub API by to iste šlo celkom ľahko postaviť. Open source komunita by z toho iste profitovala.

Petr

a vydrzel 41 dnu. Po X hodinach programovani v praci jsem doma uz nebyl schopen udelat nic extra velkeho. Nektere dny byl jeden commit s nejakou banalni opravou. Obvykle o vikendech bylo commitu vice a i rozsahlejsi veci. Kdybych to po tech 41 dnech tlacil dale, asi bych casem stejne odpadl a trvalo by tak mesic nebo dva nez bych byl schopen programovat i neco doma.

Češtin

Věci ho napadal*y*.

Grumpa

Nastavit si minimum denní práce může opravdu brzy skončit utavením. Já se to snažím dělat opačně: Než se do něčeho pustím, ptám se kolik času a energie tomu můžu věnovat dlouhodobě nebo ještě lépe trvale.
Byl jsem u projektů, které začaly velkým nadšením a pak rychle skončily. Teď si to nadšení samozřejmě taky rád užiju, ale často ho nechám vyšumět a jdu se věnovat něčemu, na čem už delší dobu pracuji.
Ono není nic špatného zjistit, že moje místo v tomto vesmíru je u nějaké menší utilitky, která ale funguje a lidi jí rádi používají.
Taky se rád pouštím do nových věcí, ale ty již fungující by tím neměly trpět.

GPUI Component: moderní Rust GUI komponenty pro cross-platform desktop aplikace

Různé
Komentáře: 0
GPUI Component je open-source Rust knihovna rozšiřující framework GPUI o více než 60 moderních, nativních a multiplatformních UI komponent. Staví na deklarativním přístupu, stateless renderování a jednoduchém API inspirovaném Reactem či Yew. Díky optimalizovanému výkonu, podpoře témat a flexibilním layoutům umožňuje rychlý vývoj desktopových aplikací, jako je například trading nástroj Longbridge Pro. Knihovna je licencována pod Apache 2.0 a dostupná na GitHubu.

Vitest 4.0 – nové vizuální testování, lepší debugging a stabilní Browser Mode

Nová verze Vitest 4.0 posouvá hranice testování webových aplikací. Přináší stabilní běh testů přímo v prohlížeči, podporu vizuálního regresního testování i chytřejší práci s lokátory a typováním. Vývojáři tak získávají robustnější, rychlejší a přehlednější nástroje pro zajištění kvality UI i logiky aplikací.