Přejít k navigační liště

Zdroják » Seriály » OOP v Javascriptu

Seriál: OOP v Javascriptu (3 díly)

Jak funguje objektově orientované programování v Javascriptu? Má Javascript třídy nebo nemá? Jak se implementuje dědičnost? Na tyto otázky si odpovíme v sérii článků, a ukážeme si, že JavaScript je flexibilní, objektově orientovaný jazyk, vhodný nejen pro rychlé prototypování, ale i pro vývoj složitých aplikací.

V předchozích článcích na téma objektově orientovaného programování v Javascriptu jsme probrali způsoby, jak k objektům v JS lze přistupovat a řekli jsme si, jaký způsob je přijatelný a proti kterým lze mít výhrady. Na závěr se podíváme, jak se k problému staví ostatní javascriptové knihovny a jak řešit OOP efektivně.

Cesta URL: co se děje, než se načte webová stránka

Když do adresního řádku prohlížeče napíšete webovou adresu a stisknete Enter, spustí se fascinující řetězec procesů, které propojují váš počítač s celým světem. Od překladu doménového jména na IP adresu, přes navázání šifrovaného spojení, až po vykreslení každého pixelu na obrazovce - to všechno se odehraje během zlomků sekundy. Pojďme se podívat, co se mezitím děje pod kapotou webu.

Stav SIMD v Rustu v roce 2025

Různé
Komentáře: 1
SIMD - neboli Single Instruction, Multiple Data - znamená, že procesor může jednou instrukcí zpracovat více datových prvků najednou. Typicky to znamená, že místo sčítání dvou čísel přičtete dvě sady čísel paralelně. To může přinést výrazné zrychlení například při zpracování obrazu, audia nebo numerických výpočtů. Pokud již SIMD znáte, tato tabulka je vše, co budete potřebovat. A pokud s SIMD teprve začínáte, tabulku pochopíte do konce tohoto článku