Přístupnost a inkluze možná nepatří mezi nejžhavější témata digitálního světa – dokud o nich nezačne mluvit Vitaly Friedman. Na WebExpo 2024 předvedl, že inkluzivní design není jen o splněných checkboxech, ale hlavně o lidech. S energií sobě vlastní obrátil zažité přístupy naruby a ukázal, že skutečně přístupný web je nejen možný, ale i nezbytný.
Archiv pro štítek: Webdesign
Fr je užitečná jednotka, která reprezentuje podíl na volném prostoru v CSS gridu. Pojďme si ji představit.
Už řadu let hodnotím přístupnost webů v soutěži o nejlepší webovou prezentaci knihovny Biblioweb, do jejíhož jubilejního dvacátého ročníku přihlásilo své weby 41 veřejných knihoven. Jaká byla přístupnost soutěžních webů a jaké trendy lze na základě letošního hodnocení v této oblasti vypozorovat?
Dnes se podíváme na spolupráci mezi grafikem a kodérem. Text je psaný z pohledu grafika. Co vše by měl udělat, než vám kodérům předá grafické podklady, abyste s nimi mohli dobře pracovat? Není toho málo. Porovnejte si to s podklady, které na stůl dostáváte vy. A pokud nevyhovují, pošlete vašemu grafikovi tento článek.
Grid v návrhu uživatelského rozhraní — jednodušší, než si myslíte, ale důležitější, než jste čekali
Komentáře: 8Nic nového pod sluncem. Bootstrap, vertikální grid, horizontální grid. Spočítejte, nastavte, pochopte a porušujte. Co jste o gridu možná nevěděli.
Nedostatečným kontrastem na webech jsme postižení úplně všichni, bez ohledu na nastavení našich očí, displejů nebo momentální nálady slunce. V článku se podíváme blíže na doporučené minimální hodnoty kontrastu, jeho měření a také nastavování barev u projektu s ohledem na něj.
Při tvorbě nové verze Fakturoidu jsme zvolili atomická CSS. Dost možná máte proti našemu zápisu class=“flex mb-3 p-3 b b-secondary bg-secondary-lighter br-2 bs-1″ výhrady. Nevadí. My našemu přístupu věříme a pokusíme se ho obhájit. Pojďme na to.
Schválně jsem text nenazval „jak optimalizovat weby pro iPhone X“. To, co zde ukazuji, je totiž běžný a ve standardech W3C zanesený způsob přípravy webů na zařízení, která mají jiný než hranatý tvar obrazovky.
BEM je způsob, jak pojmenovávat třídy v kaskádových stylech tak, aby se vám nepletly jejich různé typy. V článku vám jej představíme.
Dobrá, takže designér to všechno ví! Proč by to tedy měl číst znovu? Možná to už zapomněl? Možná začíná a chce začít dobře? Nebo plánuje nad sklenkou whisky polemizovat se svým kolegou, jak by se ten design měl vlastně dělat?