Přejít k navigační liště

Zdroják » Vývojářský software

Archiv pro štítek: Vývojářský software

Články PHP

Verzování projektů je snad pro každého vývojáře už úplně běžná věc. Jakmile ale přijde na deploy, je zle. V lepším případě má vývojář nějaký spatlaný skript, který mu synchronizuje data se serverem, v tom horším měněné soubory nahrává manuálně na web přes FTP. Ani jeden z těchto přístupů navíc neřeší další nezbytné úkony jako migraci databáze, invalidaci cache a úpravu práv souborů a podobně.

Články Různé

Ak pracujete na aspoň trochu rozsiahlejších projektoch, určite sa nevyhnete používaniu cudzích knižníc. Či už ide o open-source, komerčné alebo vlastné knižnice, princíp ich použitia je vždy rovnaký. Knižnicu treba nájsť, stiahnuť správnu verziu, rozbaliť, nalinkovať do projektu, nakonfigurovať. Našťastie existuje Nuget, ktorý vykoná všetky tieto operácie za vás.

Různé
Články Různé

Pro správu změn ve zdrojovém kódu se používají verzovací systémy. V reálné praxi bývá nutné je integrovat s dalšími nástroji pro ostatní části životního cyklu aplikací – nejčastěji se správou požadavků, bugů a úkolů, velmi často s automatickými nástroji pro vytváření buildů, někdy i se správou testovacích případů a testů.

Články Různé

Pokud se v současnosti srovnává Flash a HTML5 jako platformy pro animaci na webu, hodně debat se točí okolo výkonu a konečného výsledku. Méně už se probírá fakt, že vytvořit v HTML5 animaci obsahově srovnatelnou s tou flashovou je hrdinství i pro zručného kodéra/programátora. Adobe přichází s pomocí: Edge!

Cesta URL: co se děje, než se načte webová stránka

Když do adresního řádku prohlížeče napíšete webovou adresu a stisknete Enter, spustí se fascinující řetězec procesů, které propojují váš počítač s celým světem. Od překladu doménového jména na IP adresu, přes navázání šifrovaného spojení, až po vykreslení každého pixelu na obrazovce - to všechno se odehraje během zlomků sekundy. Pojďme se podívat, co se mezitím děje pod kapotou webu.

Stav SIMD v Rustu v roce 2025

Různé
Komentáře: 1
SIMD - neboli Single Instruction, Multiple Data - znamená, že procesor může jednou instrukcí zpracovat více datových prvků najednou. Typicky to znamená, že místo sčítání dvou čísel přičtete dvě sady čísel paralelně. To může přinést výrazné zrychlení například při zpracování obrazu, audia nebo numerických výpočtů. Pokud již SIMD znáte, tato tabulka je vše, co budete potřebovat. A pokud s SIMD teprve začínáte, tabulku pochopíte do konce tohoto článku