Velmi zajímavý článek vyšel na GitHubu – Bye Bye Flash: Network graph is now Canvas. Popisuje nejen přechod nástroje pro kreslení grafů z Flashe na HTML Canvas, ale rovněž shrnuje pro a proti obou technologií.
Archiv pro štítek: Programovací jazyky
Dnes se opět budeme věnovat praktickým ukázkám a naší aplikaci. Po předchozím díle o vlastních JSP značkách a servletech se dnes podíváme na to, jak z Javy na serveru posílat e-maily a jak chránit aplikaci proti spamu pomocí tzv. CAPTCHA.
V předchozím článku jsme si ukázali, jak se v Javascriptu řeší zapouzdření a objekty, ukázali si nejčastěji používané postupy a vysvětlili si, proč jsou špatné. V dnešním pokračování si ukážeme, jak se dědičnost v Javascriptu implementuje správně, pomocí prototypů.
Rychlosti internetových přípojek stále rostou a na nějaký ten megabajt dnes už skoro nikdo nehledí (uživatelé mobilního připojení to mohou vidět jinak). Přesto není příliš přívětivé posílat návštěvníkům stránek velké obrázky nebo skripty o velikosti stovek kilobajtů. V článku si ukážeme, jak zmenšit skripty v JavaScriptu.
Po minulém teoretičtějším dílu seriálu budeme dnes zase trochu programovat. Naučíme se, jak vytvářet vlastní JSP značky a funkce, které nám ušetří psaní a pomáhají vytvářet znovupoužitelný kód. A ukážeme si, jak vytvořit jednoduchý servlet, který klientům zpřístupní fotky z externího adresáře.
Ke strojovému zpracování složitějších dat (např. jazyků) je zapotřebí tzv. parser, tedy nástroj, který dokáže zpracovat zdrojový text a „rozebrat“ ho na snadněji zpracovatelné elementy. Naštěstí není nutné psát pro každý jazyk parser…
Jak funguje objektově orientované programování v Javascriptu? Má Javascript třídy nebo nemá? Jak se implementuje dědičnost? Na tyto otázky si odpovíme v sérii článků, a ukážeme si, že Javascript je flexibilní, objektově orientovaný jazyk, vhodný nejen pro rychlé prototypování, ale i pro vývoj složitých aplikací.
Před časem jsme probírali článek, který se zabýval porovnáním rychlostí statických tříd a singletonů v PHP. Na tento článek reaguje Ryan Weaver na blogu PHP|architect příspěvkem Static methods vs singletons: choose neither. Argumentuje tím,…
Dnes na chvíli vybočíme z praktické linie tohoto seriálu a budeme se místo další práce na naší aplikaci věnovat obecnějšímu srovnání Javy na webu s jiným používaným jazykem, a to konkrétně PHP. Podíváme se na oba jak z hlediska jazyka, tak i z pohledu nasazení na server a dostupnosti hostingu.
Různí vývojáři se pokouší narušit hegemonii JavaScriptu coby univerzálního skriptovacího jazyka pro klientskou stranu webu (tedy pro prohlížeč). Jedním z takových pokusů je i použití Pythonu (IronPython) coby skriptovacího jazyka v prohlížeči, a to konkrétně pomocí…