Pokud jste někdy tvořili složitější hierarchii tříd, možná jste zažili situaci, kdy se dostaly do sporu dva úkoly dědičnosti – vyznačení struktury objektů a využití již jednou napsaného kódu. Výsledkem byla pravděpodobně buď „pokřivená“…
Archiv pro štítek: JavaScript
Vyšla první verze javascriptového frameworku jQuery 1.3. Řada jejích částí byla přepsána (např. selektorový engine a částečně i manipulace s DOM), vývojáři nevylučují případné problémy a vyzývají k testování. Pokud vyvíjíte projekty postavené na jQuery, zkuste…
Raphaël je javascriptová knihovna pro tvorbu interaktivní vektorové grafiky. Výstup vykresluje pomocí SVG v prohlížečích, které SVG podporují. V Internet Exploreru použije VML. Výsledek by tak měl fungovat ve všech prohlížečích stejně. Raphaël je dostupná…
Pokud chcete uživateli trochu pomoct v orientaci mezi odkazy na vaší stránce, můžete zobrazovat jinak odkazy pro pohyb na vašem webu a jinak odkazy směřující z vašeho webu ven (např. na Zdrojáku je máme odlišeny).…
Pokud se učíte JavaScript, mohou vám být skvělou inspirací právě javascriptové hry, jelikož jejich kód obsahuje nakoncentrované techniky a řešení problémů, které byste v běžném kódu obsluhujícím rozbalovací menu nebo validaci formuláře jen stěží…
Brendan Eich, CTO Mozilla Corporation, poskytl rozhovor formou podcastu na Tech Luminaries. V hodinovém záznamu se mj. dozvíte, že Brendan se nejprve zabýval fyzikou, ale programování ho bavilo víc, popisuje také své programátorské zkušenosti…
V dnešní části seriálu dokončíme povídání o interpretu SquirrelFish. Podíváme se na to, jakým způsobem urychluje práci s regulárními výrazy a jak optimalizuje přístup k vlastnostem objektů. Článek zakončíme popisem některých optimalizací, které jeho vývojáři chtějí implementovat v blízké budoucnosti.
Pokud se vám líbí používání selektorů jQuery, ale něco podstatného vám v nich stále chybí, přečtěte si článek Extending jQuery’s selector capabilities, který vám vysvětlí, jak můžete rozšířit možnosti selektorů. Libo např. selektor :infilled vybírající…
Stále častěji se objevují hry napsané pomocí HTML a JavaScriptu. Ale ne každý umí pomocí nich naprogramovat hru, která používá 3D zobrazení. V článku najdete návod k napsání herního enginu připomínajícího známou hru Wolfenstein 3D. Použijeme k tomu HTML, JavaScript a kaskádové styly.
Mezi přednáškami Google Tech Talks najdete i přednášku o jQuery od Dmitri Gaskina, přispěvatele do projektů Jquery a Drupal. Na přenášce je zajímavé mj. to, že přednášejícímu je 12 let. Dmitri je podle všeho i přes svůj…

