Přihlášení uživatele k webové aplikaci je přece tak snadné: zadá jméno a heslo, odešle a – voila! – je přihlášen. Ale co je za tím? A co by za tím mělo být? Přinesou nové technologie nějaké změny v téhle oblasti? Oprášíme staré známé technologie, nebo vzniknou nové?
Archiv pro štítek: JavaScript
V rámci projektu JSLibs vznikl i seznam tipů a triků pro JavaScript. Naleznete v něm nejen běžné úlohy, ale i některé tipy, využívající pokročilé vlastnosti jazyka a syntaktické „lahůdky“.
V článku si představíme dva podobné nástroje, které vám mohou ušetřit čas při programování statickou kontrolou kódu v JavaScriptu. Zkontrolují, zda dodržujete jednotná pravidla zápisu kódu a upozorní vás na případné syntaktické chyby, překlepy, ale i na „zapomenuté“ příkazy, proměnné či nejasné konstrukce.
Zajímá vás, jak funguje widget pro „Google +1“? Google má většinou svůj JavaScriptový kód obfuskovaný, znečitelněný, takže jeho zpětné rozebrání a pochopení není zrovna snadné. Přesto, jak ukazuje článek na blogu Randomistas, to…
Od Silverlight k HTML5: ukázka reimplementace ovládacího prvku v otevřených standardech
Komentáře: 0Colin Eberhardt napsal před několika měsíci ovládací prvek JumpList pro Windows Phone 7. Tento prvek usnadňuje procházení jmenných seznamů (např. seznam kontaktů) na dotykových displejích. V článku From Silverlight to HTML5 ukazuje podrobně postup reimplementace…
ISO (International Organization for Standardization) spolu s IEC (International Electrotechnical Commission) a Ecma International podepsali mezinárodní standard ECMA-262 edition 5.1. ECMA-262 definuje skriptovací jazyk ECMAScript (jehož nejznámější podobou je JavaScript). ECMA-262 edition 5.1 upravuje páté vydání z prosince 2009. Zároveň…
Má JavaScript budoucnost? Nebo je to pseudojazyk pro webovou šmíru plný zbastlených konstrukcí? Trojice článků k přečtení (vlastně dva texty a jedno video) na téma JavaScript James Padolsey: JavaScript Bad Practices Alex Russel: Learning…
Zasloužilí hráči jistě znají staré RPG, v dvojrozměrné grafice. Knihovna RPG JS slouží k vytváření animovaných her (zvládá i zvukový doprovod). Dokáže importovat mapy z nástroje RPG Maker XP. Pokud jste si říkali, že byste nějakou 2D…
Milovníci programování na hraně možností ocení byte-saving techniques, seznam tipů a triků pro ušetření několika bajtů v JavaScriptu. Autoři své tipy prezentují jako „tipy pro účastníky soutěží o co nejkratší demo“, a po pravdě řečeno,…
Nástroj Zeon.js je javascriptová knihovna, která usnadní psaní JS – můžete ji např. připojit k elementu TEXTAREA a získat tak editor, který dokáže ukázat nejen syntaktické chyby, ale i např. nedeklarované proměnné, nepoužité proměnné, prázdné bloky…


