Henri Sivonen vydal novou verzi svého HTML parseru napsaného v Javě, který se při parsování řídí specifikací HTML5. Jedná se v tuto chvíli pravděpodobně o nejúplnější implementaci HTML5 parseru. Používá jej validační služba Validator.nu a nepřímo…
Archiv pro štítek: HTML5
Posledně jsme naši implementaci Wolfensteina zrychlili, dnes ji pro změnu zkrášlíme. Přidáme do herní plochy (do našeho hradu) několik objektů, s pomocí kterých herní prostředí vytvoří tu správnou atmosféru. Prováděné změny v kódu budeme komentovat, abyste jim porozuměli a příště to zvládli sami.
Možná si ještě vzpomenete na článek, ve kterém jsme vytvářeli Wolfensteina pomocí JavaScriptu přímo v prohlížeči. Dnes budeme pokračovat. Nejprve zlepšíme rychlost a pak začneme vylepšovat hru samotnou. Opět budeme používat pouze HTML, JavaScript a kaskádové styly.
Bruce Lawson vyzpovídal Iana Hicksona, editora specifikace HTML5. V rozhovoru najdete mj. detaily o samotném vzniku WHATWG a následného oživení HTML, vyprávění o soupeření HTML5 s Flashem a Silverlightem a také povídání o základních principech HTML5.
Jsme tu opět s návodem k používání canvasu. V dnešním druhém dílu dokončíme naši kreslicí aplikaci, přidáme další kreslicí nástroje (kreslení obdélníků a úseček) a zmíníme řadu nápadů, jak můžete výslednou aplikaci sami vylepšit.
Nedávno byla uvolněna nová pracovní verze specifikace HTML5. Mezi novinkami, které přináší, najdeme i nové značky. Pojďme si představit ty nejdůležitější z nich, konkrétně section, article, aside, header, footer, nav, canvas, video, audio, dialog a figure.
Zvládli jste základy práce s canvasem a přemýšlíte, co dál? Ukážeme, jak pomocí obsluhy událostí můžete canvas proměnit v kreslicí aplikaci. V dnešní první části se soustředíme na základní kreslení pomocí sledování kurzoru myši.
Podpora textu byla do canvasu přidána teprve dodatečně, proto ji řada dnešních prohlížečů zatím ještě nepodporuje. Projekt Canvas-text se snaží tuto mezeru zaplnit. Emuluje textové rozhraní canvasu a to dokonce i v Internet Exploreru. Schopnosti…
Canvas z HTML5 můžete na webu používat už dnes. Dnes dokončíme představení možností canvasu a předvedeme si navíc i některé vlastnosti, které dosud všechny prohlížeče nepodporují, jako je práce s textem nebo gradienty. Ukážeme si, jak pracovat s obrázky na úrovni pixelů.
Projekt CAKE je knihovnou zaměřenou na animace v canvasu. Proč? Protože vykreslování do canvasu je jako kreslení do plátna. Canvas si nepamatuje, jaké objekty jste nakreslili a kam. Pokud chcete vytvořit v canvasu animaci, musíte…