Největší problém současného responzivního webu – načítání různých obrázků na různých zařízeních – se chýlil ke svému vyřešení nativní podporou v prohlížečích pomocí atributu srcset. Na poslední chvíli ale přišel nový návrh nazvaný src-N, který získal velký ohlas. Pojďte se s ním seznámit.
Články strana 69 z 174
Mobilní i desktopové aplikace mohou s uživatelem již dávno komunikovat pomocí hlasu, proč by to neměly umět i aplikace webové? Můžou, připravuje se totiž API, které jim to umožní, a můžete si ho dnes vyzkoušet v prohlížeči Chrome.
Nástroják je nový nepravidelný seriál, který vás seznámí s hromadou užitečných nástrojů, jenž by neměly chybět ve vašich záložkách. První díl se bude věnovat šikovným udělátkům a pochystávkám zaměřujícím se na užitkový ASCII art.
Začátkem roku David Grudl oznámil, že již nadále nebude hlavním vývojářem Nette Frameworku. Vyzpovídali jsme Davida ohledně této změny. Kromě toho se dozvíte, jak Nette Framework vůbec vznikl a dál rozvíjel, a jaká je jeho budoucnost.
V článku si popíšeme, jak lze snadno vytvářet mobilní aplikace podporující více platforem pomocí webových technologií. Poslouží nám k tomu Sencha Touch a Apache Cordova.
Každý kdo nějakou dobu programuje, to už nejspíš zažil – v kódu je absolutní chaos, úpravy trvají déle, než kdo předpokládal, noví programátoři se zaučují čtvrt roku, a když už se konečně podaří něco dokončit, tak je to samá chyba.
Jak obtížné je vytvořit v JavaScriptu emulátor počítače? Jak se takový emulátor testuje? Co byl zač počítač Ondra? Jaké procesory se používaly v raketoplánech? Zeptali jsme se Martina Malého. A nezapomněli jsme ani na autíčka z PMD-85.
Přechod z relačního světa do světa grafů vyžaduje posun v uvažování a pohledu na data. I když grafy jsou často mnohem intuitivnější než tabulky, postřehl jsem stále opakující se chyby u lidí, kteří s modelováním grafů začínají. V tomto článku se podíváme na jednu z nejčastějších chyb – modelování obousměrných vztahů, a nakonec si ukážeme reálný příklad, ve kterém budeme nadále v seriálu pokračovat.
Gamepady a webové prohlížeče? Proč ne. V článku vám představíme specifikaci Gamepad API a ukážeme, jak (snad) bude běžné v budoucnu ovládat webové hry.
Konec roku, čas bilancování. Podívejme se, jaká témata vás nejvíce zaujala.