Přejít k navigační liště

Zdroják » Autoři » Archivy pro Pavel Ptáček

Archiv autora: Pavel Ptáček

Pavel Ptáček je dlouholetý programátor, který již 2 roky programuje pouze kondičně – spolupracoval s českou Venture-Capital společností, v rámci které řídil operace v Asii, kde také většinu času žil. Momentálně se dohodl na dočasném rozchodu se svými chlebodárci, aby si založil vlastní internetové studio společně s kolegou, které nazval Animal Group.

Články Různé

Krátce poté, co zde vyšel seriál Jdu hacknout váš server, máme další článek na stejné téma. Tentokrát ale „žhavě aktuální“ o tom, jak jeden ruský programátor hacknul github (a poukázal na chybu v Rails, která se projevuje i na dalších serverech). A přitom stačilo, aby tým vývojářů Rails naslouchal…

Databáze
Články Databáze

Ať už chcete vytvořit vlastní fórum, publikovat zprávy z mailing listů nebo vytvářet vlastní cms, budou případy, kdy budete chtít ukládat hierarchická data do databáze. A pokud nepoužíváte databázi na principu XML, tabulky nebudou hierarchické – jsou jen plochým seznamem. Proto budeme muset najít způsob, jak přeložit hierarchii do plochého souboru.

Články PHP, Různé

Na internetu je nepřeberné množství řešení pro generování dokumentů ve formátu Excel. Leckdy zákazník právě takový export dat požaduje. V tomto článku si ukážeme, jak pracovat s jednou z nejrozsáhlejších knihoven, totiž s knihovnou PHPExcel. Funkčností a možnostmi se blíží téměř samotnému Excelu.

Stav SIMD v Rustu v roce 2025

Různé
Komentáře: 1
SIMD - neboli Single Instruction, Multiple Data - znamená, že procesor může jednou instrukcí zpracovat více datových prvků najednou. Typicky to znamená, že místo sčítání dvou čísel přičtete dvě sady čísel paralelně. To může přinést výrazné zrychlení například při zpracování obrazu, audia nebo numerických výpočtů. Pokud již SIMD znáte, tato tabulka je vše, co budete potřebovat. A pokud s SIMD teprve začínáte, tabulku pochopíte do konce tohoto článku

GPUI Component: moderní Rust GUI komponenty pro cross-platform desktop aplikace

Různé
Komentáře: 0
GPUI Component je open-source Rust knihovna rozšiřující framework GPUI o více než 60 moderních, nativních a multiplatformních UI komponent. Staví na deklarativním přístupu, stateless renderování a jednoduchém API inspirovaném Reactem či Yew. Díky optimalizovanému výkonu, podpoře témat a flexibilním layoutům umožňuje rychlý vývoj desktopových aplikací, jako je například trading nástroj Longbridge Pro. Knihovna je licencována pod Apache 2.0 a dostupná na GitHubu.