Přejít k navigační liště

Zdroják » Archivy pro Ondřej Žára » Autoři » Strana 2 » Strana 2 z 2

Archiv autora: Ondřej Žára

Autor pracuje ve společnosti Seznam na všem, co alespoň trochu souvisí s JavaScriptem. Ve volném čase se mimo jiné zabývá věcmi, které alespoň trochu souvisí s JavaScriptem. O obojím občas tweetuje jako @0ndras.

Články JavaScript

Když jsem se před časem poprvé ponořil do světa WebGL, začínal jsem na zelené louce. Kdybych chtěl mít rychle nějaký výstup, jistě bych sáhl po hotovém řešení, poskytujícím přímo graf scény (například vynikající three.js). Já chtěl ale vědět, jak a proč ty věci fungují; každou funkci si vyzkoušet a pochopit její účel. Své poznatky budu sepisovat, kdyby se náhodou někomu hodily…

Články JavaScript

Když jsem se před časem poprvé ponořil do světa WebGL, začínal jsem na zelené louce. Kdybych chtěl mít rychle nějaký výstup, jistě bych sáhl po hotovém řešení, poskytujícím přímo graf scény (například vynikající three.js). Já chtěl ale vědět, jak a proč ty věci fungují; každou funkci si vyzkoušet a pochopit její účel. Své poznatky budu sepisovat, kdyby se náhodou někomu hodily…

Články JavaScript

Když jsem se před časem poprvé ponořil do světa WebGL, začínal jsem na zelené louce. Kdybych chtěl mít rychle nějaký výstup, jistě bych šáhnul po hotovém řešení, poskytujícím přímo graf scény (například vynikající three.js). Já chtěl ale vědět, jak a proč ty věci fungují; každou funkci si vyzkoušet a pochopit její účel. Své poznatky budu sepisovat, kdyby se náhodou někomu hodily…

Články JavaScript

Když jsem se před časem poprvé ponořil do světa WebGL, začínal jsem na zelené louce. Kdybych chtěl mít rychle nějaký výstup, jistě bych sáhnul po hotovém řešení, poskytujícím přímo graf scény (například vynikající three.js). Já chtěl ale vědět, jak a proč ty věci fungují; každou funkci si vyzkoušet a pochopit její účel. Své poznatky budu sepisovat, kdyby se náhodou někomu hodily…

Články JavaScript

Když jsem se před časem poprvé ponořil do světa WebGL, začínal jsem na zelené louce. Kdybych chtěl mít rychle nějaký výstup, jistě bych sáhnul po hotovém řešení, poskytujícím přímo graf scény (například vynikající three.js). Já chtěl ale vědět, jak a proč ty věci fungují; každou funkci si vyzkoušet a pochopit její účel. Své poznatky budu sepisovat, kdyby se náhodou někomu hodily…

Články JavaScript, Různé

Konference JSConf.eu 2012, která se odehrála počátkem října, je bezesporu největší akcí svého druhu v Evropě. Do Berlína se tak na víkend sjely špičky javascriptové branže, profesionálové i nadšenci všeho druhu. Události těchto dvou dnů shrnuje následující reportáž.

Články JavaScript, Různé

JavaScript je dnes prakticky hlavním jazykem, který je používán při psaní skriptů pro klientskou část webových aplikací. Je pochopitelné, že existují snahy použít stejný jazyk i pro serverové skripty. Dostupnost otevřeného JS engine V8 jim dodala nový impuls – podívejme se na jednu z možných implementací.

Další nahlédnutí pod pokličku Seznamu představí možnosti knihovny JAK. Kromě „neviditelných“ nástrojů pro práci s OOP, událostmi a HTTP požadavky obsahuje knihovna JAK i moduly pro grafické manipulace a animace. Právě na tyto moduly se v dnešním volném pokračování článku o knihovně JAK zaměříme.

Jak Reddit migroval svou funkcionalitu komentářů z Pythonu do Go

Různé
Komentáře: 0
Reddit modernizuje jednu ze svých nejdůležitějších částí infrastruktury: systém komentářů, který denně obsluhuje miliony uživatelů. Původní Pythonový monolit přestával vyhovovat nárokům na výkon a škálování, a proto se tým rozhodl přepsat celý backend komentářů do Go. Migrace probíhala postupně, s paralelním během staré a nové služby, aby nedošlo k narušení uživatelské zkušenosti. Inženýři zavedli detailní porovnávání odpovědí, izolované databáze a robustní monitoring, což umožnilo bezpečné testování na živém provozu. Celý proces ukazuje, jak lze zásadní infrastrukturní změny provést bez výpadků a s důrazem na konzistenci dat.

Vite 8 Beta přináší nový bundler Rolldown a zásadní zrychlení buildů

Vite je moderní nástroj pro vývoj webových aplikací, který klade důraz na rychlost a jednoduchou konfiguraci. Umožňuje okamžitý start dev serveru a optimalizované produkční buildy, což urychluje vývoj i nasazení. Verze 8 Beta přináší zásadní změnu díky integraci bundleru Rolldown napsaného v Rustu, který sjednocuje vývojovou a produkční pipeline. Novinka výrazně zrychluje buildy a přináší moderní optimalizace. Součástí jsou také nové funkce pro TypeScript a připravovaný Full Bundle Mode pro rychlejší dev server.