Přejít k navigační liště

Zdroják » Zprávičky » Střípky z vývoje hry pro Windows Phone

Střípky z vývoje hry pro Windows Phone

Zprávičky Mobilní vývoj

Rune Legend (viz tisková zpráva) vypadá na první pohled po technické stránce jako jednoduchá 2D hra, avšak při hlubším zkoumání lze zjistit, že se za ní skrývá poměrně dost práce. O podrobnosti ze zákulisí vývoje hry pro tento, relativně nový, mobilní operační systém se s námi podělili tvůrci hry.

V první verzi hry jsme se potýkali se dvěma základními problémy. První byla rychlost načítání grafických a zvukových dat, což vytvářelo i několikasekundové načítací obrazovky, viz například první načtení hry Plants vs. Zombie, nebo Angry Birds a jiných. Druhým problémem bylo nevyvážené volání render a update funkcí hry. XNA je v podstatě základní engine a herní smyčku a loading funkce si řídí sám.

Na herní smyčku máme dva základní požadavky – aby byl update stavů hry prováděn v přibližně konstantním čase a aby vykreslování pobíhalo podle výkonu zařízení. Museli jsme si tedy základní smyčku XNA přiohnout, protože tyto dva požadavky nesplňuje. Výsledek je velmi uspokojivý. Na jednodušších scénách (jako je herní deska) jsme schopni dosáhnout vyšší plynulosti, než lze standardně s XNA, protože pokud stíháme vykreslovat rychleji, než aktualizovat stavy hry, jsou všechny animace mezi aktualizacemi interpolované, čímž vzniká velmi plynulý pohyb bez nutnosti složitě počítat nové pozice animací. Zde samozřejmě trochu narážíme na systémové omezení mobilních zařízení, které nám neumožní se dostat nad 30fps. Hodně znatelné to bude až v PC a XBLIG verzi hry.

Problém s pomalým načítáním dat jsme vyřešili dynamickým načítáním za běhu, přesněji během aktualizace stavů hry mezi vykreslováním.

Hra používá i několik základních efektů, které oživují příběhové animace. Kromě pár jednoduchých algoritmů na animaci vegetace a mraků zde máme i mechanismus deformace animovaných spritů a částicový systém na animace listů a jiných drobných efektů.

Graficky je hra zasazena do severské mytologie, kde bylo velmi obtížné rozumně vyobrazit legendu o Odinovi v ucelené podobě. Samotná legenda není v jednotlivých částech konzistentní a například strom Yggdrasil je vždy popisován jinak.

Veškerá grafika je kreslena ručně, jen pomocí tabletu a Photoshopu, při zachování jednotlivých vrstev pro snadnou tvorbu animace.

Komentáře

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentářů
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře

Přístupnost není jen o splnění norem: nový pohled na inkluzivní design

Přístupnost a inkluze možná nepatří mezi nejžhavější témata digitálního světa – dokud o nich nezačne mluvit Vitaly Friedman. Na WebExpo 2024 předvedl, že inkluzivní design není jen o splněných checkboxech, ale hlavně o lidech. S energií sobě vlastní obrátil zažité přístupy naruby a ukázal, že skutečně přístupný web je nejen možný, ale i nezbytný.

Efektivnější vývoj UI nebo API: Co si odnést z WebExpo 2025?

Různé
Komentáře: 0
Jak snadno implementovat moderní uživatelské rozhraní? Které funkce brzdí rychlost vašeho webu? A kdy raději sami přibrzdit, abychom využitím AI nepřekročili etické principy? Debatu aktuálních dev témat rozdmýchá sedmnáctý ročník technologické konference WebExpo, která proběhne v Praze od 28. do 30. května. Který talk či workshop si rozhodně nenechat ujít? Toto je náš redakční výběr z vývojářských hroznů.

Zapřáhněte AI jako nikdy předtím. Květnová konference WebExpo přivítá hvězdy technologického světa

Od 28. do 30. května 2025 promění pražský Palác Lucerna na tři dny technologická konference WebExpo. Na programu je více než 80 přednášek a workshopů od expertů z celého světa. WebExpo tradičně propojuje vývojáře, designéry, marketéry i byznysové lídry a nabízí praktické dovednosti, strategické myšlení a přináší nejnovější trendy nejen v oblasti AI.